چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۲

رویگردانی صهیونیست‌ها از نتانیاهو

سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب: 413217
یک روزنامه صهیونیستی نوشت شهرک نشینان از شنیدن اظهارات نتانیاهو در مورد خطرات امنیتی خسته شده و به دنبال بهبود وضع معیشتی خود هستند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، انتخابات زودهنگام پارلمانی رژیم صهیونیستی در حالی از ساعت ۷ صبح امروز سه شنبه آغاز شده که امید چندانی به پیروزی قاطع حزب لیکود به رهبری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم وجود ندارد. این در حالی است که نظرسنجی های چند ماه پیش نشان می داد، در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام، نتانیاهو پیروز قطعی خواهد بود.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در گزارشی به علل عدم استقبال شهرک نشینان صهیونیست از سیاست های نتانیاهو پرداخته است. بر این اساس حزب راستگرای لیکود به طور سنتی بر روی مسائل امنیتی و خطرات احتمالی علیه موجودیت رژیم اسرائیل تمرکز کرده و می کوشد از این طریق آرای بیشتری به دست آورد.

در حالی که موضوعات مورد توجه احزاب چپ گرا بر بهبود وضعیت اقتصادی و از سرگیری مذاکرات سازش خاورمیانه است. یکی از مسائلی که ستاد انتخاباتی نتانیاهو در این دوره بسیار روی آن سرمایه گذاری کرده تهدید احتمالی ایران است که با جدی شدن مذاکرات هسته ای بین ایران و کشورهای ۱+۵، از سوی لیکود مطرح شده است.

در این میان آنچه که مغفول مانده، بالا رفتن هزینه های زندگی، بیکاری و تحمیل جنگ های پر هزینه و استرس به شهرک نشینان نظیر حملات تابستان گذشته به نوار غزه است، مسائلی که شهرک نشینان به شدت از آن گریزان شده اند. یدیعوت آحارونوت می نویسد شهرک نشینان از اظهارات نتانیاهو و خطرات توخالی که وی دائما ادعا می کند از سوی ایران آنها را تهدید می کند، خسته شده اند.

آنها در مقابل به وعده های بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی و از سرگیری مذاکرات با گروه های مقاومت دل بسته اند. بر کسی پوشیده نیست که بخش اقتصادی رژیم صهیونیستی بیشترین زیان را از سیاست های جنگ طلبانه نتانیاهو متحمل شده است. از این رو اکثریت شهرک نشینان ترجیح می دهند کابینه ای که روی کار می آید با در پیش گرفتن سیاستی معتدل، با گروه های مقاومت مذاکره کرده و امنیت را به سرزمین های اشغالی بازگرداند.

طبق آخرین نظرسنجی هایی که نتایج آنها پیش از برگزاری انتخابات کنیست منتشر شده ائتلاف صهیونیستی به رهبری لیونی و هرتزوگ با تصاحب ۴ کرسی بیشتر از حزب لیکود، از بخت بالاتری برای تشکیل کابینه جدید برخوردار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *