جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

صدور پایان کار خانه‌باغ ها مشروط شد

سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۲
کد مطلب: 413103
رئیس شورای اسلامی شهر تهران، از تبدیل هزار هکتار از منطقه شرق تهران به فضای سبز خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مهدی چمران در جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری، اظهارداشت: شورای اسلامی شهر تهران در بودجه سال ۹۴ شهرداری با تبدیل پهنه باغات مناطق شرق و غرب تهران به پهنه G (پهنه حفاظت سبز و باز) موافقت کرده است به طوری که اجازه ساخت و ساز در این اراضی داده نشود اما اعتبار آن نیز باید تعیین می شد.

وی افزود: در صحن شورای شهر پیشنهاد ۵۰۰ میلیارد تومان از محل تملیک و تهاتر برای تبدیل این پهنه ها پذیرفته شد.

چمران ادامه داد: بعد از اینکه مشاهده کردیم پهنه باغات در حال کسر شدن است و این موضوع در شورای شهر و شورایعالی شهرسازی مطرح شد تا این باغات تبدیل به پهنه های حفاظت شده(پهنهG) شود و دیگر قابل ساخت و ساز نباشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از مسائلی که طرح شد این است که باغات بزرگ را خریداری می‌کنیم؛ در منطقه شمیران در سال گذشته حداقل ۷ باغ بزرگ مانند باغ خسرو شاهی خریداری و به فضای سبز عمومی و پارک تبدیل شد اما امکان خرید خانه باغ ها با قیمت های متری ۲۵ میلیون تومان وجود ندارد، در این خانه‌باغ‌ها باید ضابطه ۳۰ درصد ساخت و ساز و ۷۰ درصد باغ و فضای سبز رعایت شود. بر اساس آنچه که دو ماه پیش در شورای شهر تصویب شد باید حتما در زمان دریافت پایان کار خانه باغ ها ۷۰ درصد باغ و فضای سبز باشد حتی حوض، استخر و آلاچیق هم جز فضای سبز محسوب نمی شود و حتما باید باغ باشد؛ در این صورت پایان کار ارائه می شود.

وی درباره حفظ و نگهداری فضای سبز شرق شهر تهران نیز گفت: بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، پیرو جلساتی که شهردار تهران داشت زمین های پادگان شهید شهرام فر ارتش تملک و چند روز بعد درختکاری همان منطقه آغاز شد. ضمن اینکه فضای سبزی که در آن منطقه در اختیار یکی از وزارتخانه‌ها بود تملک و در حال تبدیل شدن به فضای سبز است که امیدوارم تا ۱۳ فروردین برای عموم قابل استفاده باشد که حدود هزار هکتار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *