جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

نظر انصارالله درباره رابطه با دولتهای عربی

دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 412938
رهبر گروه انصار الله، در سخنانی از برقراری روابط متوازن با کشورهای منطقه استقبال و تأکید کرد این گروه همچنان با عربستان سعودی در تماس غیر مستقیم است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی یمن سبأ خبر داد، «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصار الله، عصر روز یکشنبه در سخنانی تأکید کرد روابط غیر مستقیم همچنان با عربستان سعودی قطع نشده و همچنان ادامه دارد.

عبدالملک الحوثی در سخنان دیروزش تأکید کرد «روابط ما با عربستان سعودی قطع نشده و طی ۲ روز گذشته تماس‌های غیر مستقیمی با ریاض برقرار شده است.»

الحوثی افزود «ما از برقراری هر گونه روابط با کشورهای عربی و کشورهای اسلامی بر اساس احترام متقابل و عدم در مداخله در امور داخلی یکدیگر، استقبال می‌کنیم.»

عبدالملک الحوثی درخصوص روابط یمن با ایران نیز گفت: «ما به دنبال برقراری روابط متوازن با همه کشورهای عربی و کشورهای منطقه هستیم و هر کشوری که بخواهد بدون پیش‌شرطی به یمن کمک کنند، استقبال می‌کنیم.»

رهبر جنبش انصارالله در خصوص انتقال مکان گفت‌وگوها از صنعاء به ریاض گفت جمال بن عمر در سفر اخیر خود به ریاض و دوحه به این نتیجه رسیده است که دیدگاه این کشورها برای انتقال گفت‌وگو به ریاض واضح نیست که این امر ادامه گفت‌و‌گوها در صنعاء را ملزم می‌کند.

وی تصریح کرد که مصلحت یمن در تفاهم و همکاری و ادامه گفت‌و‌گو بین گروه‌های سیاسی برای دست یابی به توافقی کاملا یمنی بر اساس مشارکت و منافع عالی کشور است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *