چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
کاردار غیر مقیم انگلیس در تهران در دیدار منصوری آرانی:

نقش ایران در منطقه مورد توجه انگلیس است

يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۵۶
کد مطلب: 412878
آجای شارما نقش ایران به عنوان کشوری مهم و با ثبات در منطقه خاورمیانه را مورد توجه جدی دستگاه دیپلماسی انگلیس توصیف کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «آجای شارما» کاردار غیر مقیم انگلیس در تهران عصر امروز با عباسعلی منصوری آرانی رئیس گروه دوستی و پارلمانی ایران و انگلیس دیدار و گفت‌وگو کرد.

منصور آرانی در این دیدار با اشاره به سفر اخیر هیأت پارلمانی کشورمان به انگلیس‌ گفت: دیدارهای سازنده و خوبی با مسئولان انگلیسی اعم از رئیس مجلس عوام، وزیر خارجه و دیگر مسئولان سیاسی و پارلمانی این کشور در فضایی مثبت داشتیم که عملی شدن توافقات صورت گرفته در این دیدارها می تواند در بهبود روابط مناسبات فیمابین نقش بسزایی داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از مباحث مهم طرح شده در دیدارها بحث بازگشایی سفارتخانه های ۲ کشور به ویژه لزوم آغاز به کار بخش کنسولی جهت ارائه روادید و سایر تسهیلات لازم به اتباع دو کشور بود که جهت تحقق این امر پیگیری های لازم در حال انجام است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس تصریح کرد: ایران و انگلیس می توانند در زمینه های علمی، آموزشی، پزشکی، بیو و نانو تکنولوژی، هوا فضا، همکاری‌های پلیسی ـ امنیتی از جمله مبارزه با تروریسم،آدم ربایی و قاچاق مواد مخدر و همچنین کمک به تامین ثبات و امنیت منطقه با یکدیگر همکاری نمایند.

در ادامه این دیدار آجای شارما با ابراز خرسندی از سفر هیات پارلمانی ایران به کشورش گفت: توسعه مناسبات پارلمانی میان ایران و انگلیس نقش مهمی در رفع اختلاف نظرها و دستیابی به نقاط مشترک برای کمک به توسعه همکاری‌ها دارد.

وی افزود: نقش ایران به عنوان کشوری مهم با ثبات در منطقه خاورمیانه مورد توجه جدی دستگاه دیپلماسی انگلیس قرار دارد.

کاردار غیر مقیم انگلیس در پایان این دیدار نسبت به بازگشایی سفارتخانه های دو کشور و آغاز فصلی نوین در ارتباطات و همکاری های ایران و انگلیس ابراز امیدواری کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *