جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

ارتباط با کشورهای عربی به روش لیبرمن

يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۵۰
کد مطلب: 412692
وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی برخی کشورهای عربی همسو با سیاست های اشغالگران قدس را به مقابله با حماس و ایران دعوت کرد.
به گزارش جهان به نقل از العالم،  " اویگدور لیبرمن " در گفت و گو با شبکه ۲ تلویزیون رژیم اشغالگر این رژیم و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را دارای دشمنان مشترک معرفی کرد و همکاری دراین زمینه را فرصت و بهانه مناسب برای برقراری روابط با این کشورها دانست.

لیبرمن گفت: "مذاکرات ما با طرفهای فلسطینی از ۲۲ سال گذشته و زمان برقراری توافقنامه اسلو تاکنون همواره با بن بست مواجه است. توافق با فلسطینیها بیشتر از آنچه اولمرت و لیونی در مذاکرات آناپلیس محقق کردند پیش نمی رود."

وی افزود: "تنها راه حلی که در پیش داریم برقراری روابط با کشورهای منطقه است. منافع بسیاری در پیشرفت روابط ما با کشورهایی که با آنها مشکلاتی نداشتیم وجود دارد."

لیبرمن خاطرنشان کرد: "ما با هیچ یک از کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله کویت و عربستان اختلافاتی نداشته ایم."

وی ادعا کرد: "این کشورها در حال درک این مسأله هستند که اسرائیل و صهیونیسم و یهود منافع آنان را تهدید نمی کند، بلکه داعش و اخوان المسلمین و حماس و برنامه هسته ای ایران منافع آنان را تهدید می کند."

لیبرمن در پاسخ به سؤال مجری مبنی بر اینکه اتحادیه عرب درباره تشکیل کشور فلسطین از وی سؤال خواهد کرد، پاسخ داد: "چنین مفهومی وجود ندارد. اتحادیه عرب تنها یک نظریه است. ما در لیبی و سوریه و یمن و عراق اثر ملموسی از اتحادیه عرب ندیدیم."

لیبرمن به مجری شبکه صهیونیستی گفت: "کشورهای معتدل و میانه رو عربی خیلی کمتر از شما به فلسطین ابراز همدلی و محبت می کنند. کشورهای عربی میانه رو به دنبال برقراری روابط منطقه ای با اسرائیل هستند."

لیبرمن تصریح کرد: "بدون ریشه کن کردن حماس هرگونه سازش با تشکیلات خودگردان فلسطینی غیر ممکن است."

رژِیم صهیونیسی در کنار برخی کشورهای عرب منطقه از حامیان اصلی تروریست های داعش و سایر گروههای تروریستی در عراق و سوریه هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *