جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

آخرین راهکار اسرائیل برای سوریه و اسد

شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب: 412616
یک روزنامه صهیونیستی ضمن اعلام اینکه «واقعیت» در مرزهای جنوبی سوریه با حضور نیروهای ایران و حزب‌الله در حال تغییر است، افزود راهی برای خلاص شدن از دست رئیس‌جمهور سوریه به جز ترور وی وجود ندارد.
آخرین راهکار اسرائیل برای سوریه و اسد
به گزارش جهان به نقل از فارس، «عاموس هرئیل» تحلیلگر روزنامه صهیونیستی «هآرتص» در گزارشی بر آخرین تحولات سوریه نوشت برآوردهای اسرائیلی حاکی از آن است که نبردهای جنوب سوریه بار دیگر و چه بسا در هفته آینده تجدید شود و تل‌آویو در مقابل یک امتحان سخت دیگر قرار گیرد: اینکه آیا باید به مشاهده اتفاقات اکتفا کند یا اینکه مانع از نفوذ حزب‌الله و ایران برای سیطره کامل بر مناطق مرزی سوریه شود و جبهه جدیدی علیه آن به جبهه لبنان اضافه نماید؟

بر اساس گزارش «الاخبار»، هرئیل افزود: پیروزی یکی از طرفین نزاع فعلا در سوریه عملی نیست و سال اخیر گواه آن است. از دیدگاه تل‌آویو این درگیری واقعا با منافعش هماهنگ است زیرا دوست ندارد ارتش سوریه به وضعیت قبلی خود به عنوان یکی از دشمنان سرسخت اسرائیل بازگردد و از طرفی هم دوست ندارد افراط گرایان به شکل کامل بر سوریه مسلط شوند زیرا رفتار آنها در آینده قابل پیش‌بینی نیست.

وی تصریح کرد: امکان سقوط «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه گزینه‌ای در گذشته بود اما ممکن نیست مگر اینکه وی ترور شود. از طرفی تغییر نظام سوریه و رئیس آن اولویت غرب نیست بعد از آنکه فهمیدند مخالفان این نظام هم کم از او –به ادعای وی- نیستند.
هاآرتص در ادامه نوشت: آنچه در برهه اخیر اسرائیل را نگران کرده تحولات میدانی در جنوب سوریه پس از دو عملیات اخیر ارتش سوریه و حزب‌الله علیه سنگرهای معارضان مسلح نزدیک به مرزهاست ؛ درست است که نظامیان سوری و هزاران عضو حزب‌الله در حال حاضر به صورت گسترده به شورشیان حمله نکرده‌اند و به پیشرفت کُند اکتفا کرده‌اند اما حزب‌الله مصمم است وضعیت جدید در مرزهای سوری-لبنانی به عنوان خط جبهه با اسرائیل را تحکیم بخشد. از سوی دیگر حضور نیروهای سپاه ایران در جولان و در مرزهای اسرائیلی با لبنان علنی شده است و اگرچه تهران به دنبال توافق با غرب در موضوع هسته‌ای است اما در مقابل راهی برای پاسخگویی به اسرائیل از نزدیک یافته است.

در همین راستا «الون بن دیوید» تحلیلگر «معاریو» نیز هشدار داد: تسلط حزب‌الله بر جولان جبهه جدیدی در مقابل اسرائیل باز خواهد کرد. وی با این اظهارات به شروع زودهنگام نبردهای جنوب سوریه بر اساس برآوردهای اسرائیلی اشاره کرد و افزود: درست است اکنون حملات اشد و حزب‌الله علیه شورشیان کند است اما سوال‌هایی درباره سیاست اسرائیل در آنجا وجود دارد و فرصت استقرار حزب‌الله و ایران در مرزها (با سرزمین های اشغالی) فرماندهان ارتش اسرائیل را به این وا می دارد که دوباره فکر کند تا یا در جنگ مداخله کنند یا اینکه همچنان تماشاگر باشند.

از سوی دیگر «عاموس رابابورت» تحلیلگر امور نظامی پایگاه صهیونیستی «اسرائیل دیفنس» در رابطه به تیراندازی هفته گذشته در مرزهای سوریه با سرزمین‌های اشغالی و زخمی شدن یک افسر اسرائیلی مدعی شد برخی اطراف در سوریه به دنبال آنند که اسرائیلی را به جنگ داخلی با این کشور بکشانند. وی پیش‌بینی کرد نبردها در هفته آینده میان اطراف درگیر بر سر قنیطره تشدید شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعيد110
Iran, Islamic Republic of
آخرين راهكار صهيونيست هاي غاصب، جعلي و كودك كش هم خودكشي است. كاري كه درواقع سربازان اين رژيم شروع كرده اند.