جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
پس از 13 سال؛

فعال‌سازی اتاق بازرگانی ایران در افغانستان

جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب: 412388
رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان گفت: نظر مثبت افغانستان برای فعال‌سازی اتاق بازرگانی ایران در افغانستان بعد از ۱۳ سال پیگیری جلب شد.
به گزارش جهان، محمود سیادت در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: اتاق مشترک ایران و افغانستان در دو سال گذشته از ۳۰ به بیش از ۱۳۰ عضو رسیده و در تمام رویدادهای مرتبط با افغانستان، اتاق مشترک عامل بوده یا نقش موثر داشته است.

وی افزود: برای اولین بار در هیات های اعزامی و نمایشگاه‌های برگزار شده در افغانستان بحث توسعه فعالیت‌ها در جنوب و شرق افغانستان را مطرح کردیم و از جلال آباد و قندهار هیات هایی به ایران آمدند.

سیادت اضافه کرد: در حاشیه نمایشگاه کابل نیز توانستیم دغدغه‌ها و نظرات خود را مطرح کنیم و نظر مثبت افغانستان برای فعال‌سازی اتاق بازرگانی ایران در افغانستان را بعد از ۱۳ سال پیگیری جلب کنیم.

رییس اتاق بازگانی مشترک ایران و افغانستان در رابطه با عملکرد اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و تجارت در دوره هفتم نیز بیان کرد: نمره دادن به عملکرد اتاق به صورت مستقل و مجزا از عملکرد سایر بخش‌های اقتصادی کشور کار سختی است.

وی افزود: اتاق نیز متاثر از جریان‌های اقتصادی کشور، جهان و سیاست‌های دولت و روند عمومی کشور تبعیت می کند.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان گفت: در بخش بازرگانی و صادرات به کشورهای همجوار یا بازارهای هدف در سطح ملی نقشه راه منسجمی وجود ندارد. در رابطه با صادرات در استان و عملکرد اتاق بازرگانی در این خصوص، افغانستان در سطح استانی اهمیت خاصی دارد.

سیادت با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد صادرات خراسان رضوی به افغانستان است، اظهار کرد: توجه دولت به این بازارها، گرفتن اختیارات، توسعه بازارهای هدف و در بحث های کلان صادرات رفع موانع از جمله راهکارهایی است که باید در اتاق بازرگانی جدید مورد توجه قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *