جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

رسوایی جدید سرویس مخفی آمریکا

پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۵۱
کد مطلب: 412363
مأموران سرویس مخفی آمریکا در تازه‌ترین مورد از سلسله رسوایی‌های این سازمان حادثه‌ای تازه آفریدند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در تازه‌ترین مورد از یک رشته حوادث نشان‌دهنده ضعف سرویس مخفی آمریکا، وزارت امنیت داخلی آمریکا در حال تحقیق درباره دو مأمور این سازمان است که به دلیل رانندگی در حال مستی، خودرویی را به موانع امنیتی کاخ سفید کوبیده‌اند.

سخنگوی سرویس مخفی آمریکا، «رابرات هوباک» روز چهارشنبه گفت «جوزف کلانسی» از این حادثه که در روز ۴ مارس (۱۳ اسفند) اتفاق افتاده مطلع شده است. آقای کلانسی از اداره کل بازرسی وزارت امنیت داخلی خواستار تحقیق درباره این حادثه شده است.

این سازمان اعلام کرده دو مأمور مورد نظر به مشاغل غیرنظارتی و غیرعملیاتی منتقل شده‌اند.

روزنامه واشنگتن‌پست اولین بار این حادثه را روز چهارشنبه گزارش داده و افزوده بود که این دو مأمور پس از نوشیدن مشروبات الکلی ساختمان دولتی را به موانع امنیتی در نزدیکی کاخ سفید کوبیده‌اند.

طبق گزارش این روزنامه، یکی از این مأموران «مارک کونولی»، دومین فرد آگاه به جزئیات امنیتی باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا است. دومین مأمور، «جورج اوگلایو» معرفی شده که از ناظران ارشد در سرویس مخفی آمریکا بوده است.

این تازه ترین مورد از یک رشته حوادث به خاطر عملکرد ضعیف سرویس مخفی است که محافظت از رئیس جمهور را به عهده دارد.

در ۶ ماه گذشته چندین نفر از مقامات ارشد این سرویس به دلیل رسوایی‌های امنیتی از کار برکنار شده‌اند. در ماه سپتامبر یک مرد اهل تگزاس توانست از حصارهای کاخ سفید بالا رفته و وارد محوطه آن شود.

سرویس مخفی وظیفه حفاظت از رئیس جمهور آمریکا و خانواده وی را به عهده دارد اما رسوایی‌های اخیر کارآمدی آن در اجرای وظایفش را زیر سوال برده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *