جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

جزئیات طرح جدید کاهش قیمت CNG

پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب: 412236
رئیس انجمن صنفی سی.ان.جی کشور با اشاره به ارائه طرح پیشنهادی کاهش ۲۰ درصدی قیمت CNG به دولت گفت: احتمال دارد بهای CNG از سال آینده در صورت تثبیت قیمت بنزین به ۵۰۰ تومان کاهش یابد.
به گزارش جهان، اردشیر دادرس در گفتگو با مهر درباره تحولات جدید قیمت گذاری CNG گفت: در شرایط فعلی با توجه به سقوط قیمت جهانی نفت و به تبع آن کاهش بهای گاز صادراتی در بازارهای منطقه در ایران گران ترین CNG در بین کل کشورهای جهان عرضه می شود.

رئیس انجمن صنفی سی. ان. جی کشور با اعلام اینکه با اشاره به ابلاغ مصوبه جدید هیات دولت مبنی بر کاهش قیمت CNG، اظهار داشت: براساس این بخشنامه هیات دولت بهای هر کیلوگرم CNG به ۶۰۰ تومان کاهش یافته است.

این مقام مسئول با استقبال از تک نرخی شدن عرضه CNG از ابتدای اسفند ماه سال جاری، بیان کرد: قیمت CNG تاکنون به صورت کیلوگرمی و مترمکعبی در جایگاه ها عرضه می شد که با مصوبه دولت این حامل انرژی پاک به صورت تک نرخی در جایگاه ها عرضه می شود.

دادرس با بیان اینکه اخیرا طرح جدید پیشنهادی کاهش قیمت CNG به هیات دولت، وزارت نفت و کمیسیون انرژی مجلس ارسال شده است، بیان کرد: در شرایط فعلی تناسب قیمت بین بنزین و CNG در کشور حدود ۵۵ تا ۶۰ درصد است که این تناسب باید به ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش یابد.

رئیس انجمن صنفی سی. ان. جی کشور با تاکید بر اینکه در طرح جدید ارائه شده برای کاهش قیمت CNG پیشنهاد کاهش ۲۰ درصدی قیمت این حامل انرژی به دولت مطرح شده است، اظهارداشت: از این رو در صورت تثبیت قیمت بنزین در سال ۹۴ باید قیمت CNG به کمتر از ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم کاهش یابد.

این مقام مسئول با اشاره به کاهش تقاضا برای خرید CNG در کل کشور، تاکید کرد: کاهش فاصله قیمتی بین بنزین و CNG موجب شده است که مردم تمایل کمنری برای خرید CNG پیدا کنند.

وی در پایان با اعلام اینکه کاهش قیمت CNG می تواند منجر به افزایش مصرف این حامل انرژی شود و به نوعی مصرف بنزین در کشور مدیریت شود، خاطرنشان کرد: قیمت های فعلی CNG نمی تواند منجر به رقابت با بنزین شود و عملا مصرف بنزین با تثبیت قیمت ها در سال ۱۳۹۴ با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

به گزارش مهر، براساس مصوبه اخیر هیات دولت تدبیر و امید، قیمت فروش هر متر مکعب گاز طبیعی فشرده (تحویلی به مصرف‌کننده نهایی) با احتساب مالیات ارزش افزوده و عوارض متعلقه به ترتیب از تاریخ ۱۳۹۳.۱۲.۱ از مبلغ (۴۵۰۰) ریال به مبلغ (۴۱۴۰) ریال و بهای هر کیلوگرم آن از تاریخ ۱۳۹۳.۲.۱۴ از مبلغ (۶۵۲۰) ریال به مبلغ (۶۰۰۰) ریال کاهش یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *