شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۱۸

سه اتحادیه دانشجویی: حمله به علی مطهری محکوم است

چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب: 412089
سه اتحادیه دانشجویی جامعه اسلامی دانشجویان، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل و دفتر تحکیم وحدت پیرامون اتفاقات اخیر در دانشگاه ها بیانیه های جداگانه ای صادر کردند.
سه اتحادیه دانشجویی: حمله به علی مطهری محکوم است
به گزارش جهان به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران؛ در بخشی از بیانیه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان آمده است: اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ضمن تاکید بر قانون و قانون مداری مخالفت خود را با هر گونه صدور مجوز سخنرانی بر هم زننده فضای علمی و آکادمیک و گفت و گو محور در محیط دانشگاه را اعلام نموده و دخالت ها و فشارهای استانداری ها و نهادهای دولتی و احزاب را بر مسئولین دانشگاه در صدور مجوز به سخنرانی های التهاب آفرین و ساختار شکنانه و سیاسی بازی های زود هنگام ایشان اعلام می دارد و از طرفی دیگر هرگونه اقدام خودسرانه توسط عده ای که عمدتا دانشجو نیز نیستند و بارها مورد عتاب رهبری قرار گرفته اند در بر هم زدن فضای گفت و گو و تبادل نظر را هم کاملا محکوم می نماید.

در بخشی از بیانیه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل نیز آمده است: با تمام اختلاف نظرها در بعضی موضوعات و یا اشتراک نظرها در برخی موضوعات دیگر با شخص آقای علی مطهری، حمله نابخردانه و به دور از شئونات اسلامی -عقلانی را به جد و با تمام وجود محکوم می کنیم و مجدانه از مسئولین ذی صلاح خواستاریم تا با عوامل این اتفاق برخورد نمایند تا دیگر هیچگاه شاهد اتفاقات مشابه و سلب آزادی بیان در مدار جمهوری اسلامی که همواره منادی عقلانیت و منطق بوده نباشیم.

متن بیانیه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

شاید در ده سال اخیر دانشجویان دانشگاه های ایران کمتر با سخنرانی های ساختار شکنانه در دانشگاه ها و حرکات مخرب در قبال سخنرانان ساختار شکن مواجه بودند و اتفاقات دوسال اخیر در آزادی لجام گسیخته و تریبون دادن به سیاسیونی که از تریبون دانشگاه به سیاه نمایی نظام اسلامی و تفرقه دانشجویان ،محیط دانشجویی را تحریک می کنند و در طرف مقابل عده ای غیر دانشجو که پازل افراط و اعتدال در ایران و دوقطبی نمودن مردم برای انتخابات های آتی مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری دوازدهم را تکمیل می کنند سناریویی مضحک و نخ نما برای ملتی که فتنه ۷۸ و انتخابات مجلس ششم را دیده است یاد آور می شود.

ولازم به ذکر است یادآوری کنیم که دیگر دوران لمپنیسم عده ای از یک سو و حرکات خودسرانه عده ای از سوی دیگر بعد از ۱۵ سال از وقایع تلخ و تاسف بار کوی دانشگاه و دخالت های سیاسی سیاسون بیرون دانشگاه در محیط علمی و دانشجویی ایران گذشته است و تجربه های موفق کرسی های آزاد اندیشی و مناظرات چالشی در عین حفظ آرامش دانشگاه این واقعیت را تبیین می نماید که عده ای به دنبال هدفی دیگر از برگزاری برنامه های سیاسی به غیر از آگاهی دانشجویان و روشنگری و بصیرت افزایی در این محیط اند.

تحرکاتی که متاسفانه از سوی اتاق های فکر احزاب سیاسی و اجرایی شدن سیاست های ابلاغی توسط شاخه های جوانان ایشان و تشکل های دولتی ساخته جدید باعث گردیده است، هدایت فضای دانشگاه را به سمت ملتهب شدن پیش می برد و صدور مجوزهای مسئله دار و برنامه ریزی شدن در چندین استان از جمله استان فارس این تئوری طراحی شده را آشکار می نماید.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ضمن تاکید بر قانون و قانون مداری مخالفت خود را با هر گونه صدور مجوز سخنرانی بر هم زننده فضای علمی و آکادمیک و گفت و گو محور در محیط دانشگاه را اعلام نموده و دخالت ها و فشارهای استانداری ها و نهادهای دولتی و احزاب را بر مسئولین دانشگاه در صدور مجوز به سخنرانی های التهاب آفرین و ساختار شکنانه و سیاسی بازی های زود هنگام ایشان اعلام می دارد و از طرفی دیگر هرگونه اقدام خودسرانه توسط عده ای که عمدتا دانشجو نیز نیستند و بارها مورد عتاب رهبری قرار گرفته اند در بر هم زدن فضای گفت و گو و تبادل نظر را هم کاملا محکوم می نماید.

و در آخر این اتحادیه اعلام آمادگی تمامی دفاتر خود برای زمینه سازی گفت و گو های دانشجویی پیرامون مباحث فرهنگی و سیاسی در محیط با نشاط و مستدل و منطقی با در نظر گرفتن احترام به ارزش ها و اعتقادات اسلام و انقلاب و ملت شریف ایران را اعلام می نماید.
۲۰ اسفند ۱۳۹۳
اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان


متن بیانیه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل نیز به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

روز گذشته اخباری مبنی بر سفر علی مطهری به استان فارس و شهر شیراز و البته اخلالی که باعث عدم حضور وی در دانشگاه شیراز شد در خروجی خبرگزاری های مختلف قرار گرفت.

فارغ از اینکه چه کسانی با حرکت های تند و ناروا مانع حضور علی مطهری در دانشگاه شیراز شدند و به نوعی در برابر آزادی بیان ایستادند و یا اینکه اصولا جوسازی ها و تشنج آفرینی های تشکل دعوت کننده علی مطهری در دانشگاه درست بوده یا خیر؟-که بنابر سخنان معاون فرهنگی دانشگاه مذکور مطهری به خواست خود به دانشگاه نیامده است- لازم می دانیم چند نکته را در خصوص برخورد خارج از مدار عقلانیت با هر فردی، در این سطح از جامعه اسلامی بیان کنیم.

اگر تضارب آرا نباشد، مسیر اندیشه ورزی نیز منقطع خواهد شد و تا پرسشگری و پاسخگویی در کار نباشد، حرف صواب از حرف ناصواب مشخص نخواهد شد فلذا لزوم آزاداندیشی و بیان دیدگاه های متفاوت در چهارچوب قانون و احترام متقابل و مبتنی بر منطق و حقیقت، قطع به یقین امری واجب است که وجوب کرسی های آزاد اندیشی نیز از همین امر سرچشمه میگیرد.

اما برخورد های چکشی، بدور از عقلانیت و منطق و همراه با توهین هیچگاه راه به جایی نبرده است و این نه منطق اسلام است، نه جمهوری اسلامی و نه در دایره گفتمان امام و رهبری جایی دارد و تنها اندیشه مورد تهاجم را حتی به رغم نادرستی در موضع مظلومیت قرار خواهد داد. بایستی تذکر رهبر انقلاب را مجددا تکرار نماییم که «راه افتاد‌ن یک عده» و « اتهام زدن به ضد ولایت و ضد بصیرت و حمله و...» کار ناصوابی است که آن را هیچ گاه رهبری تایید نمی کنند.

اما درباره اتفاقات شیراز نیز بنا بر آنچه گفته شد بایستی اعلام کنیم، با تمام اختلاف نظرها در بعضی موضوعات و یا اشتراک نظرها در برخی موضوعات دیگر با شخص آقای علی مطهری، حمله نابخردانه و به دور از شئونات اسلامی -عقلانی را به جد و با تمام وجود محکوم می کنیم و مجدانه از مسئولین ذی صلاح خواستاریم تا با عوامل این اتفاق برخورد نمایند تا دیگر هیچگاه شاهد اتفاقات مشابه و سلب آزادی بیان در مدار جمهوری اسلامی که همواره منادی عقلانیت و منطق بوده نباشیم.

والسلام علیکم و الرحمه الله
اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل
دانشگاه های سراسر کشور

دانشجویان و جوانان مذهبی هیچ سنخیتی با رفتاری که با علی مطهری صورت گرفت‌، ندارند

به گزارش فارس، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور (دفتر تحکیم وحدت) هم با صدور بیانیه‌ای در واکنش به اتفاقات رخ‌داده برای علی مطهری در شیراز اعلام کرد: اختلاف فاحش رفتار افرادی که به نام دین، مذهب و ولایت فقیه به این اعمال ناشایست دست می‌زنند با رفتار و اخلاق مدنظر دین مبین اسلام و رهبری بر کسی پوشیده نیست، اما آنچه که باعث تعجب می‌شود این است که چرا با اراذل و اوباشی که این رفتار را از خود نشان دادند، برخورد نمی‌شود؟

همچنین دفتر تحکیم وحدت در این بیانیه اظهارداشت: به طور جد از مسئولان انتظامی و قضایی کشور می‌خواهیم که هر چه سریع تر عاملان این قضیه شناسایی و با آنان برخورد شود تا دیگر شاهد این قببل حرکات نباشیم.

متن این نامه بدین شرح است:

رهبر عزیز انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام مورخ ۲۹ خرداد ۸۵ می‌فرمایند: «این را من تکرار و تأکید می‌کنم و به همه می‌گویم این غلط است که ما به نام ایمان اسلامی یا ایمان مذهبی حرفی بزنیم و کاری بکنیم که تعصب‌های فرقه‌ای را دائم مشتعل کنیم و همه را به جان هم بیندازیم ... با هر کسی هم که از لحاظ ایمان مذهبی یا دینی با شما مخالف است، بحث بکنید، مجادله بکنید، استدلال بکنید، منطق بکنید و او را به فکر خودتان معتقد بکنید؛ اما تعصب‌افروزی نکنید ... چرا یک عده‌ای نمی‌فهمند؟! من نمی‌دانم »

متاسفانه، دیروز که آقای علی مطهری برای ایراد سخنرانی به شهر شیراز سفر کرده بود با حمله اراذل و اوباش نه تنها نتوانست در مراسم حاضر شود که مورد ضرب و شتم هم قرار گرفت.

اختلاف فاحش رفتار افرادی که به نام دین، مذهب و ولایت فقیه به این اعمال ناشایست دست می‌زنند با رفتار و اخلاق مدنظر دین مبین اسلام و رهبری بر کسی پوشیده نیست، اما آنچه که باعث تعجب می‌شود این است که چرا با اراذل و اوباشی که این رفتار را از خود نشان دادند، برخورد نمی شود؟

سالهاست که گروهی با رفتارهای این‌چنینی باعث وهن نظام جمهوری اسلامی می‌شوند و این اتفاق بارها رخ داده است بدون اینکه عوامل آن مجازات شوند و این مسئله باعث شده که این گروه تندرو فکر کنند اجازه همچنین اقداماتی را دارند.

البته اینگونه اتفاقات که بسیار مشکوک به نظر می‌رسد مشابه اواخر دهه اواخر ۷۰ می‌باشد که عده‌ای قصد داشتند با ظاهری مذهبی اقدامات ساختار شکنانه انجام دهند و این اقدامات را به پای جوانان و دانشجویان مومن انقلابی بنویسند، اما خوشبختانه هم آن موقع و هم اکنون عموم دانشجویان و مردم فهیم ایران اسلامی می دانند که دانشجویان و جوانان مذهبی هیچ سنخیتی با این رفتارها ندارند و این اقدامات را محکوم می کنند.

عدم برخورد با این افراد علاوه بر ترویج بی‌قانونی، باعث می‌شود که مسئولیت رفتارهای این افراد به پای مجموعه نظام جمهوری اسلامی گذاشته شود و تبعات آن گریبان انقلاب اسلامی را بگیرد و فرصت برای سو استفاده رسانه بیگانه و معاند انقلاب فراهم شود.

این تهدیدی است که می شود با عملکرد صحیح مسئولان نظام به فرصت تبدیل شود. بدون شک برخود با این افراد، نه تنها باعث می شود که دیگر شاهد چنین رفتارهایی نباشیم بلکه می تواند باعث افزایش بیش از پیش محبوبیت نظام جمهوری اسلامی در میان مردم شود.

توجه به اینکه فردی که مورد حمله قرار گرفته، فرزند شهید مطهری، یکی از بزرگترین شهدای انقلاب بوده است و این رفتار بی احترامی به خانواده شهدا نیز تلقی می‌شود، لزوم پیگیری و برخورد با عاملان قضیه را دوچندان خواهد کرد.

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور (دفتر تحکیم وحدت)، به طور جد از مسئولان انتظامی و قضایی کشور می خواهد که هر چه سریع تر عاملان این قضیه شناسایی شوند و بعد از معرفی به مردم به سزای اعمال خود برسند تا ان شاء الله شاهد این قببل حرکات نباشیم.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محسن
Iran, Islamic Republic of
متاسفم از این حرکات داعشی.کجاست پس این نیروی انتظامی مقتدر؟
لطفا اگر با آرمانهاتون در تضاد نیست منتشر کنید.
مهردادبابصیرت و نابغه و متفکرواسلام شناس
10 روز دیگر عیدمیشود و عیدی میگیریم چقدرخوشحالم
مهردادبابصیرت و نابغه سیدطلاب و بسیجیان اهل قلم
من چندقیقه دیگرمیروم مسجد تا ازثواب نمازجماعت و اول وقت برخوردارشوم
Iran, Islamic Republic of
البته من ایده ها و نظرات علی مطهری که از فتنه گران حمایت جانانه می کند را قبول ندارم ولی از اینکه یک عده اراذل و اوباش به یک فرد حمله کنند را هم قبول ندارم باید با آن اراذل و اوباش برخورد قانونی شود و حتی با کلانتری شیراز که با موضوع بی تفاوت برخورد نمودند همین اراذل و اوباش بودند که با گرفتن پول هنگفت به فتنه 88 دامن زدند و آتش آنرا بیشتر شعله ور نمودند
چه منطق محکمی!!!!!!!!!!!!!!!!!!
به گفته رهبر انقلاب همه در برابر قانون باید مطیع باشند این که یه عده به هر دلیل دست به بی قانونی بزنن در شان نظام و انقلاب نیست واقعا باید تاسف خورد
Canada
گاهی هم کف گرگی لازم است. خود اقای علی مطهری نیزید بلندی درتوهین وتحقیر وحمله فیزیکی به منتقدینش دارد.چنانکه پس ازردصلاحیت هاشمی رفسنجانی باادبیاتی زننده باتوهین به سعید جلیلی جانبازی که یک پای خود را درعملیات کربلای 5 ازدست داده است عنوان کرد:
"بنده پیشنهاد می کنم برای ارزیابی توان جسمی آقای هاشمی، یک مسابقه دو صدمتر بین ایشان و آقای جلیلی و یک مسابقه کشتی بین آقای هاشمی و آقای حداد برگزار کنند."
در تابستان ۱۳۸۹ نیزعلی مطهری در اقدامی عصبی، ضمن پرتاب منگنه به سمت کوچک زاده نماینده تهران اورا را با عبارات رکیکی چون "خفه شو، بتمرگ سر جات، پفیوز..."خطاب کرده بود.مطهری پیش از این هم، در مناظره ای با کوچک زاده، به وی گفته بود که شما "کوچک زاده ها" با شخصیت های "بزرگ زاده" در نیفتید!
دراین اواخر نیز درمجلس منتقدین خودرا باکف گرگی نوازش داد و نهایتا اعلام نمود گاهی کف گرگی لازم است.
در روز اخیر تعدادی از دانشجویان وعناصر مومن شیرازی دراعتراض به تمام توهین ها و بی حرمتی های علی مطهری اجازه سخنرانی به او ندادند.اقدامی که نتیجه توهین ها وتهمت های ماههای اخیر خودش بود.
این اعتراضات جای گلایه حداقل برای مطهری ندارد،اگر دیروز در شیراز با گوجه نواخته شد،مطهری پیش ازان منتقدینش را بامنگنه نواخته بود!
علي
Iran, Islamic Republic of
وقتي حرف دهنت رو نفهميدي و 9 دي رو تلويحا يوم الشيطان خطاب كردي ... از اين بلا ها هم سرت مياد.
Ali
Iran, Islamic Republic of
این کارها دقیقا مصداق جلوتر از ولی حرکت کردن است.
Iran, Islamic Republic of
آقا در دانشگاه شیراز چه خبر است؟!!!!
هر روز یک خبر می رسد. ....
محمد
Iran, Islamic Republic of
خودشون دستور حمله میدن خودشون محکوم میکنن ...
Iran, Islamic Republic of
بی‌خود از آقای مطهری دفاع کنید و دل برایش نسوزانید. چیزی که عوض داره، گله ندارد. اینها خودشان مروج خشونت هستند
Iran, Islamic Republic of
والا ما داريم ميبينيم هر روز يكي....
Iran, Islamic Republic of
...خودشون هم محكوم ميكنند
احمدرضا
ما این ادما رو تو عمرمون ندیدیم. بعد هر روز به ما تهمت داعشی بودن می زنند.
کریمی
آخه مگه قحط الرجال آمده که یک معلوم الحال بیاد برای دانشجویان سخنرانی کنه ....
بیچاره دانشجو یان !!!!!!!!!!!!
محسن
وقتی جلوی مطهری دانشجو را هل دادند وکتک کاری کردند وآنها ساکت بودند بدانند روزی هم بر عکس میشود با توجه به اینکه توهین وزدن هر فردی اشتباه است انشالله که دیگر هیچ توهینی به کسی نشود
حمله نبوده کف گرگی بوده