پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۶

مرجع تقلید نجف اشرف: غصه مشکلات عراق بیمارم کرده است/ دفتر عالم عراقی تعطیل شد

چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 412033
یکی از مراجع تقلید نجف اشرف، وضع کنونی عراق را دردناک خواند و تأکید کرد: تا برقراری ثبات و امنیت در عراق به آرامش نخواهم رسید.
مرجع تقلید نجف اشرف: غصه مشکلات عراق بیمارم کرده است/ دفتر عالم عراقی تعطیل شد
به گزارش جهان، حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف در دیدار ابراهیم اللامی معاون وزیر دفاع عراق نسبت به وضع کنونی عراق ابراز تأسف کرد و گفت: پس از سرنگونی نظام دیکتاتوری صدام و حزب کافرش امیدوار بودیم که عراقی ها در ناز و نعمت بسر برده و این کشور نیز به قدرت و پیشرفت گذشته خود بازگردد، اما عراق با گذشت یک دهه از تغییر، هیچ پیشرفتی نداشته و حتی نتوانسته است مرزهای خود را کنترل کند.

وی بروز تروریسم را یکی دیگر از مشکلات عراق خواند و افزود: آنچه در عراق رخ می دهد دل بنده را به درد آورده و بیمار شده ام، تا زمانی که عراق به آرامش نرسد و عراقی ها پیروز نشوند و امنیت و امان به کشور بازنگردد، من هم به آرامش نخواهم رسید.

حضرت آیت الله نجفی بر اهمیت فعالیت اطلاعاتی جهت کنترل امنیت و مرزهای عراق تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: افزایش نظارت بر وزارتخانه ها و دستگاه های امنیتی کشور و مجازات مفسدان و کم کاران می تواند به اثبات حاکمیت عراق کمک کند.

این مرجع تقلید پیروزی های صورت گرفته از سوی نیروهای امنیتی و بسیج مردمی در استان صلاح الدین را تبریک گفت و ادامه داد: نیروهای بسیج مردمی خانواده و کار خود را رها کرده و جان خود را در دفاع از عراق عزیز تقدیم می کنند، این افراد باید ستون قدرت عراق نوین باشند.

معاون وزیر دفاع عراق نیز گزارشی از عملکرد این وزارتخانه ارائه و از حضرت آیت الله نجفی به دلیل مواضع پدرانه تقدیر و تشکر کرد.

دفتر یکی از علمای عراق تا اطلاع ثانوی تعطیل شد


در همین حال، آیت الله شیخ محمد مهدی الخالصی از علمای نجف اشرف، روز دوشنبه در اعتراض به اقدام سفیر آمریکا در ورود به حرم مطهر امام علی(ع)، دفتر خود را بست و دفتر این عالم در کاظمین نیز خواستار محکومیت شدید و گسترده این اقدام که آن را «هتک حرمت بی‌پروا» خواند، شد.

دفتر آیت‌الله الخالصی در نجف اشرف با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: درهای این دفتر در اعتراض به هتک حرمت سفیر یک دولت شر (آمریکا) به مرقد امیرالمومنین امام علی (ع) فاتح خیبر، بسته می‌شود.

این دفتر اعلام کرد: کشور متبوع این سفیر، حامی مطلق و اصلی تروریسم در جهان و همپیمان راهبردی دشمن صهیونیستی و تولیدی جدید آن داعش است.

دفتر این عالم در کاظمین نیز با صدور بیانیه‌ای از همه از جمله تمام نهادهای دینی و مدنی محلی و جهانی خواست تا به شدت این اهانت سفیر آمریکا را محکوم کند.

استوآرت جونز سفیر آمریکا در عراق که چهارشنبه گذشته به شهر نجف اشرف رفته بود، در حرم مطهر حضرت امام علی(ع) حضور یافت و با جانشین تولیت آستان دیدار کرد.

از سال ۲۰۰۳ تاکنون این نخستین بار است که سفیر آمریکا به زیارت حرم امام علی (ع) می‌رود.

پیش از این، مقتدا صدر رهبر جریان صدر نیز ضمن محکوم کردن سفیر آمریکا، خواستار جمع‌کردن میلیون‌ها امضا در محکومیت این اقدام و اعلام ۳ روز عزای عمومی در نجف شد.
منبع: رسا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
فان حزب الله هم الغالبون
حسین
Netherlands
درهای این دفتر در اعتراض به هتک حرمت سفیر یک دولت شر (آمریکا) به مرقد امیرالمومنین امام علی (ع) فاتح خیبر، بسته می‌شود.
یا فاتح خیبر مددی
M - A ALEMI
مرجع عزیز نگران وضع عراق نباش زیرا شیعه ها دوران شهادت ائمه و از جمله امام حسین (ع) پشت سر گذاشته اند تکفیری های نجس کاری از دست شان بر نمی اید ما با جان مان از اهداف بلند و مبارک ائمه ی خود دفاع می کنیم. دیگر گذشت آن زمان.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
چرا در ايران كشور شيعه اميرالمومنين همه ساكتند ؟؟؟؟؟!
دلتون خوشه
چه انتظاری دارید شما از کشوری که الان دولتی بر راس کار است که مشاور ان میفرمایند ما یا باید مردم عراق را بکشیم یا با مردم عراق باشیم چون عراق پایتخت ایران بوده دز گذشته و اکنون نیز است .
شکلات عراق بخاطر اینستکه صدام سرنگون شد ولی با قدرت نظامی امریکا