پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

مهدوی‌کیا:به حضور درفدراسیون علاقه ندارم

چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب: 412022
کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال معتقد است از ابتدا قابل پیش‌بینی بود که انتخاب AFC برای میزبانی جام ملت‌های آسیا، امارات خواهد بود.
به گزارش جهان، مهدی مهدوی کیا در گفت و گو با ایسنا درباره ناکامی ایران در کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا، مشکلات موجود در واگذاری سرخابی‌های پایتخت، جلسه اش با نژاد فلاح و آخرین وضعیت تیم کیا توضیح داد.

AFC میزبانی جام ملت های آسیا در سال ۲۰۱۹ را به امارات داد تا یک بار دیگر فوتبال ایران با یک ناکامی مواجه شود.

این موضوع از قبل کاملا مشهود و مشخص بود که امارات به عنوان میزبان جام ملت‌ها انتخاب می شود. خودمان هم قبول داریم که زیرساخت‌های لازم و شرایط حداقلی را برای میزبانی این تورنمنت بزرگ نداریم تا مشکلات فوتبال‌مان را حل نکنیم این گونه میزبانی‌ها را به ما نمی‌دهند. به هر حال یک سری معیارها برای انتخاب میزبان وجود دارد که با تشخیص مسئولان AFC ما آنها را به اندازه کافی نداشتیم. می‌دانیم که در چند سال گذشته ورزشگاه جدیدی نساخته‌ایم و هنوز وضعیت حضور بانوان در ورزشگاه‌ها مشخص نیست. قطعا این مشکلات در دادن میزبانی به امارات تاثیرگذار بوده است.

مزایده دو باشگاه پرسپولیس و استقلال برای بار دوم لغو شد تا مشخص شود فرآیند خصوصی سازی این دو تیم و پیداشدن خریدار برای آنها سخت‌تر از چیزی است که پیش‌بینی می‌شد.

(با خنده)، این موضوع هم در حال تبدیل شدن به سایر مشکلات ادامه دار فوتبال ماست و خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال شده عین تکمیل ورزشگاه نقش جهان! متاسفانه خریداری با این وضعیت پیدا نمی‌شود. کسی که می‌خواهد چنین پول هنگفتی را پرداخت کند باید بداند که ازچه راه‌هایی می‌تواند درآمد کسب کند تا سرمایه اش برگردد. ما مشکلات زیادی در فوتبال‌مان داریم از جمله حق پخش تلویزیونی، موضوع کپی رایت، سود باشگاه‌ها از بلیت فروشی و حتی اسپانسرینگ که خیلی از باشگاه‌های ما نمی‌توانند از این راه‌ها به راحتی درآمدزایی کنند. قطعا واگذاری این دو باشگاه با وجود همه مشکلات کار سختی است.

با توجه به بدهی‌های بالای این دو باشگاه و مشکلاتی که در درآمدزایی آنها وجود دارد فکر می‌کنید کاهش قیمت آن‌ها بتواند خریداران را بیشتر ترغیب کند؟

فعلا که همه چیز خراب است. کسی که می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند باید ببیند هدفش چیست؟ با وجود بدهی‌های زیادی که این دو باشگاه دارند واقعا مشکلات متعددی برای اداره آن‌ها پیش می‌آید.

اخیرا تعدادی از پیشکسوتان پرسپولیس به همراه هدایتی برای خرید امتیاز باشگاه متحد شده‌اند، آیا پیشنهاد خرید به شما هم داده شد؟

خیر. من یک پرسپولیسی هستم و همه جوره تیمم را دوست دارم اما آن‌قدر پول ندارم که پرسپولیس را بخرم و پیشنهادی هم دراین زمینه به من نشده است.

روز گذشته جلسه‌ای با نژاد فلاح داشتید. آیا پیشنهاد همکاری با پرسپولیس به شما داده شد؟

(می‌خندد) فعلا که وضعیت باشگاه مشخص نیست و معلوم نیست چه کسی چه کاره است. از من دعوت کردند که به باشگاه بروم. موضوع خاصی نبود با نژاد فلاح درمورد پرسپولیس صحبت کردیم و پیشنهاد خاصی هم به من نشد.

چرا نتایج پرسپولیس در لیگ برتر و آسیا این‌قدر تفاوت دارد؟‌

بالاخره انگیزه‌ها در این دو جام فرق می‌کند. پرسپولیس با هدف جبران نتایج لیگ وارد بازی‌های آسیایی شد و تا اینجا هم خوب کار کرده اما در لیگ کمی فشار روی بازیکنان زیاد است. در چند سال گذشته نبود ثبات در مدیریت این باشگاه باعث شده پرسپولیس ضرر کند و در شرایطی که به عنوان یکی از محبوب‌ترین تیم‌های آسیا باید همیشه در سطح اول فوتبال و کورس قهرمانی باشد اما همه این مشکلات نگذاشته پرسپولیس هر سال در بالای جدول باشد.

از آخرین وضعیت تیم کیا و استعدادیابی که در سطح کشور انجام دادید بگویید؟

خوشبختانه ما در چند اردو بیش از ۲۰۰ دانش آموز را که از نخبه‌های کشور هستند شناسایی کردیم، در مرحله بعد از آن‌ها تست گرفتیم و ۴۰ نفر را انتخاب کردیم سپس اردوی دیگری گذاشتیم و تعداد بازیکنان را به ۲۵ نفر رساندیم. مجددا از امروز اردویی ۴ روزه را در رامسر شروع می‌کنیم که امیدواریم شرایط خوبی برای بازیکنان فراهم شود و درنهایت ۱۵ نفر را برای فهرست نهایی انتخاب می‌کنیم تا اواخر اردیبهشت ماه در یک تورنمنت در اروپا شرکت کنیم.

چندی پیش در مصاحبه‌ای گفته بودید که در فوتبال ایران استعداد آن چنانی وجود ندارد اما پس از شروع پروژه اخیر استعدادیابی‌تان علی دوستی‌مهر گفت که در میان این دانش آموزان چند بازیکن مثل مهدی مهدوی‌کیا دیدم.

از آن صحبت من سوء برداشت شده بود. ما برای استعدادیابی تیم ملی نوجوانان در تمرین حاضر شده بودیم و من گفته بودم که بازیکنی پیدا نکردیم که هم سطح تیم ملی جوانان باشد. خوشبختانه در سفرهایی که برای این پروژه داشتیم استعدادهای زیادی را دیدیم و من به آینده بازیکنانی که انتخاب شده‌اند خیلی امیدوارم.

فدراسیون فوتبال به شما پیشنهاد حضور درکمیته فنی و توسعه این فدراسیون را داد اما قبول نکردید.

من دنبال کارهای خودم هستم و زیاد علاقه ندارم که در این کارها باشم و برای دوستانی که در این کمیته حضور یافته‌اند آرزوی موفقیت می‌کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *