چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
یک نماینده مجلس مطرح کرد:

این اساسنامه فسادآور است

سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۴
کد مطلب: 411951
عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با انتقاد از طریق اساسنامه انتخاب روسای فدراسیون‌ها و انتخاب رئیس با نظر وزارتخانه گفت: نباید انتخاب روسا به گونه باشد که فساد در جامعه ورزش رخنه کند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، ابوذر ندیمی با اشاره تدوین پیش نویس اساسنامه انتخاب روسای فدارسیون‌ها در وزارت ورزش و جوانان گفت: در این پیش نویس مقرر شده است که روسای هیات‌های استانی در انتخاب رئیس حق رای نداشته باشند و به جای آن نماینده ای از طرف وزارت ورزش برای هیات‌های استانی در نظر گرفته می‌شود تا در انتخاب روسای فدراسیون شرکت کند.

نماینده مردم لاهیجان با اشاره به این موضوع ادامه داد: در انتخاب روسای فدراسیون‌ها رئیس باید معرف جامعه باشد به این معنی که اگر جامعه ورزشی در کل کشور در انتخاب رئیس اتفاق نظر یا دخالت نداشته باشد از جهت اصل حمایت، اصل تبعیت و همراهی مشکل ایجاد می‌شود.

وی اظهار داشت: بنابراین اولین ایراد به اساسنامه این است که اگر نظر هیات‌های استانی را حذف کنیم و دولت را جایگزین کنیم، انتخابات در حقیقت به انتصابات تبدیل شده و در موقعیت اداری فرمان پذیری ایجاد می‌کند اما در جامعه غیر اداری فرمان‌پذیری ایجاد نمی‌کند.

ندیمی توضیح داد: با این حال تصور می‌کنم در زمینه انتخاب روسای فدراسیون‌ها می توان تلفیقی عمل کرد به این معنا که نماینده وزارتخانه در انتخابات حضور داشته باشد چرا که بخش عمده امکانات و منابع از سوی وزارت تامین می‌شود. اما جوامع استانی و شهرستانی هم باید در این انتخابات حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: فدارسیون‌های بیش از اینکه اداری باشند و بر اساس رئیس و مرئوس اداره شود یک رابطه و هماهنگی است. بنابراین به نظر ما جامعه ورزشی فدراسیون باید دخالت داشته باشند. البته در شکل دخالت می‌توان تغییراتی اعمال کرد اما به هر حال بدون حضور نمایندگان کلی یا منتخب از طرف آنها هماهنگی کاهش پیدا می‌کند و با اصل پیشرفت مغایر است.

عضو فراکسیون ورزش مجلس نهم شورای اسلامی اظهار داشت: دلیل اینکه چرا شاهد دخالت و حضور نماینده وزارتخانه در انتخابات ورسای فدراسیون هستیم به مباحث مربوط اثرگذاری بر میگردد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین به خبرگزاری خانه ملت گفت: یکی از معضلات و مفاسدی که از اعمال نظر دولت در انتخاب روسا ایجاد می‌شود این است که رئیس فدراسیون به گونه‌ای انتخاب می‌شود که تا چند سال بر صندلی ریاست تکیه می‌زند از سوی دیگر در بذل و بخشش‌ها طوری رفتار می‌کنند که در دوره جدید رئیس دوباره انتخاب شود که این فسادها باید کنترل شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *