کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حلقه محاصره تکریت تنگتر شد+تصاویر

19 اسفند 1393 ساعت 16:45

نیروهای پیشمرگه عملیاتی غافلگیرکننده علیه داعش نزدیک شهر حویجه استان کرکوک انجام دادند تا بتوانند این شهر را محاصره و سپس آزاد کنند.


به گزارش جهان به نقل از ابنا، با عملیات نیروهای پیشمرگه کُرد در جنوب استان کرکوک، حلقه محاصره تروریست‌های داعش در شهر تکریت تنگ‌تر شد.

نیروهای پیشمرگه عملیاتی غافلگیرکننده علیه گروه تروریستی داعش نزدیک شهر حویجه استان کرکوک انجام دادند تا بتوانند این شهر را محاصره و سپس آزاد کنند. شهر حویجه از مهم‌ترین مراکز استقرار نیروهای گروه تروریستی داعش در جنوب غربی شهر کرکوک به شمار می‌رود.

پیش از شروع این عملیات، جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش و نیز واحدهای توپخانه چهل مرکز تجمع گروه داعش در این منطقه را هدف قرار دادند.

«ژنرال رسول قادر» از فرماندهان پیشمرگه‌ درباره این عملیات گفت: هدف ما در این مرحله، تسلط بر تقاطع جاده اصلی شهر حویجه-بخش ریاض بود که الحمدلله توانستیم این تقاطع و روستای سلطان مرعی و نیز منطقه سکه قدیم را آزاد کنیم، اکنون حالت پدافندی در این منطقه داریم و منتظر مرحله بعدی می‌مانیم.


نیروهای پیشمرگه کُرد همچنین توانستند بخش ملا عبد الله، پنج روستا در محور دبسو دو روستا در محور مکتب خالد را آزاد کنند. این نیرو‌ها جاده اصلی ریاض-موصل را قطع کرده‌اند به طوری که تروریست‌ها دیگر نمی‌توانند از اینجاده تردد کنند.

یکی از پیشمرگه‌ها در این باره گفت: ما به تروریست‌های داعش از محورهای تل ورد و ملا عبدالله حمله کردیم و پیروز شدیم و انشاءالله از این محور پیشروی خواهیم داشت.


یک پیشمرگه دیگر گفت: ما به مراکز داعش در تل ورد نزدیک شهر حویجه حمله و این مناطق را آزاد کردیم.

«خالد شوانی» یکی از رهبران اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) نیز گفت: نیروهای پیشمرگ روز دوشنبه موفق شدند چندین منطقه استراتژیک ازجمله جاده منتهی به موصل در جنوب کرکوک را از دست عناصر داعش آزاد کنند.

وی با اشاره به اینکه ازجمله مناطق استراتژیک آزادشده توسط نیروهای پیشمرگ در جنوب کرکوک مناطق الملتقی و روستاهای تابعه آن و همچنین تأسیسات آبرسانی منطقه الحویجه است، افزود: همه این مناطق اکنون تحت کنترل نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان هستند.


شوانی به فروپاشی کامل خطوط دفاعی و خطوط مقدم جبهه داعش در پی حمله نیروهای پیشمرگ به آن‌ها نیز اشاره کرد.

بستن راههای تدارکاتی تروریست‌ها، هدف دیگر نبردهای جنوب کرکوک در روزهای گذشته بود. این نبرد‌ها در مثلثی که بخش ریاض و حویجه در جنوب کرکوک را به منطقه فتحه در شمال تکریت متصل می‌کند، تمرکز دارد. از این منطقه بود که بسیاری از فرماندهان گروه داعش از شمال استان صلاح الدین به سمت موصل فرار کردند.


منابع نظامی مستقر در منطقه کردستان عراق می‌گویند واحدهای ارتش، نیروهای مردمی و پیشمرگ‌های کُرد از هماهنگی بسیار خوبی در نبرد با داعش برخوردار هستند. این هماهنگی تحت این شعار صورت گرفته و می‌گیرد که: جنگ ما علیه دشمن مشترک انجام می‌شود.


کد مطلب: 411922

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/411922/حلقه-محاصره-تکریت-تنگتر-تصاویر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com