کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رهبر معظم انقلاب با انتصاب سردار اشتری به عنوان فرمانده جدید ناجا مطرح کردند:

تاکید بر بهبود خدمات انتظامی و ابتکار عمل در برقراری امنیت و آرامش اخلاقی و اجتماعی/ قدردانی از تلاش‌های سردار احمدی‌مقدم

+ عکس

18 اسفند 1393 ساعت 13:08

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در حکمی سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری را به سمت فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران منصوب و از تلاشهای بی‌دریغ و مؤثر سردار سرتیپ احمدی‌مقدم در دوره تصدی فرماندهی این نیرو تشکر و قدردانی کردند.


به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب، متن حکم فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری

نظر به تعهد و شایستگی و حسن سوابق خدمتی و بنا به پیشنهاد وزیر محترم کشور و جانشین فرمانده کل قوا در امور نیروی انتظامی، شما را به سمت فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران منصوب می کنم.

لازم است اقدامات شایسته دوران تصدی سردار سرتیپ احمدی‌مقدم نظیر؛ ارتقاء فضای اسلامی و انقلابی ناجا، صیانت از کارکنان خدوم و توجه جدی به معیشت آنان، تقویت مرزبانی و کاهش تخلفات جاده‌ای تداوم یابد و رعایتهای دقیق در بهبود خدمات انتظامی و برنامه‌ریزی مستمر و ابتکار عمل لازم در برقراری امنیت و آرامش اخلاقی و اجتماعی، دنبال شود.

از قوای سه‌گانه، بویژه وزارت کشور، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، صدا و سیما، ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، انتظار می‌رود که در شرایط حساس کنونی، حمایت‌های لازم از نیروی انتظامی را در ابعاد مادی و معنوی، به عمل آورند.

از تلاشهای بی‌دریغ و مؤثر سردار سرتیپ احمدی‌مقدم در دوره تصدی فرماندهی آن نیرو، تشکر و قدردانی می‌نمایم.

توفیق شما و همه کارگزاران ناجا و حامیان این نیروی عظیم را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

سیّد علی خامنه‌ای
۱۸/ اسفند ماه / ۱۳۹۳


به گزارش جهان، فرمانده جدید نیروی انتظامی علاوه بر سال‌ها مجاهدت و حضور در دوران دفاع مقدس، ریاست پلیس اطلاعات و امنيت عمومی ناجا را نيز بر عهده داشته است.

وي در هفتم خرداد ماه 93، به عنوان جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کشور منصوب و جايگزين سردار رادان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا شده بود.

سرتیپ پاسدار حسین اشتری
https://www.jahannews.com/images/docs/files/000411/nf00411568-1.jpg


احمدی مقدم: رفتنم از ناجا به خواست خودم بود


در همین حال، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه دهمین نشست سراسری روسای پلیس راهور در جمع خبرنگاران حاضر شده و رفتنش از نیروی انتظامی را تایید کرد.

وی در توضیح بیشتر این موضوع گفت: سال گذشته خدمت مقام معظم رهبری رسیده و از ایشان درخواست کردم که فرد دیگری را برای فرماندهی نیروی انتظامی معرفی کنند.

رییس پلیس کشور با بیان اینکه به مقام معظم رهبری عرض کردم که اگر شما هم از من خسته نشده‌اید، مردم از من خسته شده‌اند، ادامه داد: اردیبهشت‌ماه امسال مقام معظم رهبری حکم بنده را برای یک سال دیگر تمدید کردند.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه سرانجام مجددا با درخواست خودم و موافقت رهبر معظم انقلاب، اول اسفندماه به من اطلاع دادند که حکم فرمانده جدید صادر می‌شود، گفت: مقام معظم رهبری نیز با درخواست من موافقت کردند.

وی در پاسخ به این سوال ایسنا که بناست چه کسی جانشین شما شوند، گفت: من دیگر مسئولیتی ندارم و فرمانده بعدی نیروی انتظامی معرفی خواهد شد.

رییس پلیس کشور درباره اینکه به چه سمت جدیدی منصوب خواهد شد و در این مدت چه اقداماتی را انجام خواهد داد، گفت: از رهبر معظم انقلاب خواستم که چند ماهی به من فرصت دهند و من قصد دارم در این مدت از آنچه که در این ۱۰ سال سپری شده، مستندسازی کنم.

فرمانده ناجا از تلخ‌ترین حوادث دوران خدمتش به کشتار گروهک ریگی در تاسوکی و مدتی بعد از آن فتنه ۸۸ اشاره کرد.

احمدی‌مقدم درباره اینکه چه نمره‌ای به عملکرد خود خواهد داد، خاطرنشان کرد: به خودم نمره ۱۰ می‌دهم و از همین‌جا اعلام می‌کنم اگر کوتاهی یا هر اتفاق بد دیگری در ناجا رخ داده، مسئولیت آن با من بوده. در نیروی انتظامی همکاران خوب و بسیارتوانمندی داشتم که بسیار به من کمک کردند و من برای تمامی آنان آرزوی خوب وآینده‌ای امیدبخش دارم.

وی درباره نظرش نسبت به پلیس راهور، گفت: به این پلیس نیز نمره ۲۰ می‌دهم.

رییس پلیس کشور همچنین تصریح کرد: ممکن است گاهی انسان آرزوهای بلندی داشته باشد، اما امکانات و منابع برای تحقق آنها محدود باشد.

احمدی‌مقدم در پایان از زحمات و حضور خبرنگاران در مراسم‌های مختلف ناجا طی سال‌های اخیر نیز قدردانی کرد.


کد مطلب: 411663

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/411663/تاکید-بهبود-خدمات-انتظامی-ابتکار-عمل-برقراری-امنیت-آرامش-اخلاقی-اجتماعی-قدردانی-تلاش-های-سردار-احمدی-مقدم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com