پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

راه حلی برای فرار از چین و چروک پوست

دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب: 411577
به گفته متخصصان موثرترین عامل ایجاد چین‌وچروک پوست، عوامل ژنتیک است و اولین نشانه‌های این چروک‌ها معمولا از ۳۵ سالگی بروز می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، با افزایش سن، معمولا پوست، کلاژن و الاستین کمتری می‌سازد و به دنبال آن، صورت کمی لاغرتر می‌شود و همین لاغری باعث می‌شود لایه‌های ریزی روی پوست به وجود آیند.

در این مقاله به نقل از سایت‌ «وب‌ ام‌دی» رعایت چند نکته را به شما توصیه می‌کنیم که برای به تعویق انداختن و کاهش روند تشکیل چین‌وچروک‌های پوست صورت موثرند:

۱- سیگار نکشید. سیگار کشیدن باعث آسیب دیدن رشته‌های کلاژن و الاستین می شود که وظیفه دارند به پوست قابلیت ارتجاع و کشیدگی بدهند.

۲- عینک آفتابی بزنید. همیشه در محیط خارج از خانه عینک آفتابی بزنید، چرا که از پوست شما در برابر نور آفتاب محافظت کرده و به کاهش چروک‌های پوست دور چشم کمک می‌کند.

۳- خوب بخوابید. اگر به اندازه کافی استراحت نکنید، بدنتان هورمون استرس (کورتیزول) را بیش از حد ترشح می کند، هورمونی که باعث مرگ زودرس بسیاری از سلول‌های پوست می شود.

۴- ماهی بخورید. ماهی منبع غنی از اسیدهای چرب مفید است که به رشد سلول‌های پوست کمک کرده و مانع از بروز چروک‌های زودرس می‌شوند.

۵- کرم مرطوب کننده بزنید. شاید به نظرتان مرطوب کننده‌ها در کاهش چروک پوست چندان موثر نباشند اما حقیقت این است که کرم مرطوب کننده از پوست شما حتی در برابر اشعه های فرابنفش که باعث ایجاد لکه های قهوه ای و چروک زودرس می شوند، محافظت می کند.

۶- ورزش کنید. ورزش مستمر، روند پیر شدن پوست را کند می‌کند و یکی از مهمترین اثرات سودمند آن کاهش استرس است.

۷- به پشت بخوابید. کارشناسان آکادمی پوست آمریکا ادعا می‌کنند که خواب طولانی در وضعیت‌های خاص، منجر به ایجاد خطوط خواب (sleep lines) می‌شود.این خطوط، چین‌هایی هستند که روی سطح پوست شکل می‌گیرند و وقتی که از خواب برمی‌خیزید از بین نمی‌روند. خوابیدن روی یک پهلو، باعث افزایش چین و چروک روی گونه‌ها و چانه می شود در حالی که خوابیدن روی صورت باعث چین و چروک ابرو می شود. برای کاهش ایجاد چین و چروک، کارشناسان آکادمی پوست آمریکا توصیه می‌کنند به پشت بخوابید.

۸- بیش از حد صورت خود را نشویید. طبق گفته متخصصان پوست مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، سشت‌وشوی زیاد موجب از بین رفتن رطوبت و چربی‌های طبیعی پوست که محافظت علیه چین و چروک ها را به عهده دارند، می شود. همچنین اگر صابون شما حاوی مرطوب کننده‌های محافظ پوست نیست به جای صابون از پاک کننده‌های صورت مثل لوسیون‌ها استفاده کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *