جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

علائم هشدار دهنده‌ی مشکلات چشمی

دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۵۰
کد مطلب: 411552
مشکلات چشمی متنوع هستند ولی شایع‌ترین آن‌ها چشمان متورم است.
به گزارش جهان، محمد کی پور متخصص اپتومتریست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:علائم هشدار دهنده‌ی چشمی به چند دسته تقسیم می‌شوند، تاری دید، احساس سوزن در چشم، احساس درد در چشم، قرمزی چشم و نور چشمک از جمله این علائم هستند. در تاری دید اگر چشم به طور ناگهانی تار شود همانند پرده‌ای که ناگهان در برابر چشم کشیده می‌شود باید فرد بلا فاصله توسط درمانگر تحت معاینه متخصص قرار بگیرد. در مواردی خشکی چشم ناشی از خشکی و خستگی چشم است و مهم‌ترین راهکار درمانی در مرحله‌ی اول استراحت دادن به چشم می‌باشد.

وی در ادامه بیان کرد: چشمان متورم دیگر مشکل شایع چشمی می‌باشد که در اثر آلرژی و وارد آمدن چشم می‌تواند منجر به آن شود و باید از داروهای ضد آلرژی استفاده شود. سوزش چشم نیز ناشی از خشکی، خستگی چشم و فشار به سیستم بینایی می‌باشد و به طور کلی با قطره‌های مرطوب کننده و استراحت دادن به چشم قابل درمان است و استفاده از کمپرس آب سرد توصیه می شود.

کی پور افزود: درد در چشم‌ها خصوصا هنگام حرکت دادن چشم‌ها و یا ایجاد فشار ملایم بر روی چشم‌ها باشد که با دارو درمانی می‌توان آن را مداوا کرد و ناشی از خشکی چشممی‌ باشد و به ندرت ناشی از ناهنجاری های جدی چشمی می‌باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از علائم دیگر مشکلات چشمی مالش مداوم چشم‌ها، وضعیت غیر طبیعی سر در افراد، تنگ کردن اشیا برای دید بهتر، وجود هرگونه انحراف در چشم‌ها وجود دید متغیر در طول شبانه روز، اشک ریزش مداوم و مکرر حساسیت شدید به نور و اختلال در تشخیص رنگها می‌باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *