چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
مدیر کل دفتر مشاوره سازمان بهزیستی تاکید کرد

اهمیت وجود بیمه خدمات روانشناسی

يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب: 411530
مدیر کل دفتر مشاوره سازمان بهزیستی بر ضرورت تلاش برای بیمه کردن خدمات روانشناسی تاکید کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مهدی میرمحمد صادقی در نشست خبری امروز خود، اظهار داشت: ۱۳۰۰ مرکز خصوصی مشاوره و ۲۶ مرکز مشاوره دولتی در کشور در حال فعالیت هستند.

میرمحمد صادقی ادامه داد: خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ برای ارائه خدمات مشاوره تلفنی آماده خدمت است و در سال ۹۳، ۳۰۰هزار تماس با این خط گرفته شده است.

مدیر کل دفتر مشاوره بهزیستی افزود: همچنین خط تلفن ۴۳۹۴۵ برای مشاوره تلفنی کارگری است که یک سال است با همکاری وزارت رفاه راه اندازی شده و به منظور مشاوره در فضای دیجیتال نیز مشاوره مجازی moshawer.behzisti.ir راه‌اندازی شده است که نیاز به تقویت دارد؛ در سال جاری حدود یک میلیون نفر در سراسر کشور به روش‌های مختلف مشاوره گرفتند.

وی با اشاره به رایزنی برای تفاهم با سازمان نظام روانشناسی کشور، افزود: امیدواریم در اوایل سال آینده از این مذاکرات به نتایج خوبی برسیم تا بتوانیم در جهت سازماندهی مراکز مشاوره اقدام کنیم.

میرمحمد صادقی همچنین از اختصاص ۳ میلیارد تومان یارانه مشاوره در سال جاری خبر داد و گفت: یک میلیارد تومان از این اعتبار برای افرادی بود که تقاضای طلاق کرده بودند اما توان پرداخت هزینه مشاوره را نداشتند.

وی تصریح کرد: نهادهای بیمه‌گر باید به سمتی حرکت کنند تا بتوانند خدمات روانشناسی در کشور را بیمه کنند که این اقدام نیز با کمک تامین اجتماعی، وزارت رفاه، سازمان نظام روانشناسی امکان پذیر است.

میرمحمد صادقی با اشاره به اجرای طرح غربالگری اضطراب در کودکان ۴ تا ۶ ساله، گفت: در سال جاری این طرح برای ۴۵هزار کودک در مهدهای کودک اجرایی شد و در سال آینده نیز سعی داریم تعداد کودکان را افزایش دهیم.

وی از اجرای طرح اطلس سلامت روان برای جامعه کارگری با کمک وزارت رفاه خبر داد و گفت: این طرح در حال انجام است و تا تیر سال ۹۴ نیز نتایج آن به دست می‌آید و در صورت تاثیرگذاری برای آن برنامه‌ریزی دقیق‌تری خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *