چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱

"هیچ بیمار بی‌بضاعتی روی زمین نمی‌ماند"

يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب: 411467
رئیس سازمان غذا ودارو با اشاره به اینکه هیچ بیمار بی‌بضاعتی روی زمین نمی‌ماند، گفت: بیماران صعب العلاج بی‌بضاعتی که توانایی تأمین هزینه درمان را ندارند، سیستم مددکاری بیمارستان‌ها و معاونت‌های درمان و غذا و دارو از آنان حمایت می‌کنند.
به گزارش جهان، رسول دیناروند در گفت‌وگو با تسنیم، درباره اینکه طرحی در وزارت بهداشت عنوان شده بود که با اجرای آن هزینه‌های بیماران صعب العلاج کاهش و حتی رایگان می‌شود، ولی شواهد نشان می‌دهد که اجرا نشده است، در حالی که هزینه‌های این بیماران نیز بسیار زیاد و سنگین است، اظهار داشت‌: ما قبلاً هم گفتیم که ۹۰ درصد هزینه داروهای شیمی‌درمانی بیماران را دولت پرداخت می‌کند و فقط ۱۰ درصد آن را خود بیمار می‌پردازد.

وی در پاسخ به اینکه ولی در برخی مواقع و بعضی از این بیماران همین ۱۰ درصد را هم توانایی ندارند بپردازند، عنوان کرد: در مورد کسانی هم که برای پرداخت این ۱۰ درصد مشکل دارند ما از آنان حمایت می‌کنیم.

دیناروند در پاسخ به "چطور حمایت می‌کنید؟" بیان داشت: داروی بعضی از این بیماران را رایگان می‌کنیم، ما برای این بیماران بی‌بضاعت یک مکانیزم حمایتی داریم.

رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به "چطور متوجه می‌شوید کدام بیمار محتاج به حمایت است؟" گفت: این‌گونه بیماران به ما مراجعه می‌کنند، زیرا تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی سامانه و مکانیزم مرتبط در این زمینه دارند، همچنین مددکاری نیز وجود دارد.

دیناروند در نقد این مسئله که ولی بیمار یا همراهان آن باید یک کفش آهنی بپوشند تا بتوانند این حمایت‌ها را دریافت کنند، افزود: خیر. این‌طور نیست، ما در تمام معاونت‌های غذا و دارو مکانیزم حمایتی داریم و معاونت‌های درمان نیز در این مقوله اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: بنابراین مطمئن باشید هیچ بیمار بی‌بضاعتی روی زمین نمی‌ماند، مطمئن باشید حمایت از این بیماران انجام می‌شود، همچنین فراتر از این مکانیزم‌ها قرار بود ما طرحی را اجرا کنیم که بهتر از وضع موجود بود و آن طرح به‌صورت دستورالعملی در می‌آمد که هزینه‌های بیماران در این طرح کاهش می‌یافت.

دیناروند در پاسخ به اینکه آیا این طرح برای بیماران مبتلا به سرطان بود، خاطرنشان کرد: بله، این طرح برای بیماران مبتلا به سرطان بود که هنوز اجرا نشده است که علت عدم اجرای آن را نیز وزیر بهداشت عنوان کردند، ولی مردم مطمئن باشند هر زمانی که امکان اجرای این طرح باشد آن را اجرا خواهیم کرد زیرا نظر دکتر هاشمی اجرای این طرح است، ان‌شاءالله سال آینده این طرح اجرا شود و اگر هم اجرا نشود مکانیزم‌های حمایت از بیماران وجود دارد و در حال اجرا هم است، بنده هم بار دیگر عنوان می‌کنم هر بیمار صعب العلاج بی‌بضاعتی که توانایی تأمین هزینه درمان خود را نداشته باشد سیستم مددکاری در بیمارستان‌ها، معاونت‌های درمان و سازمان غذا و دارو از آنان حمایت می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اسلامی
بله کاملا درست است چون میرود زیر خاک!!!!!!!