جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
سرلشکر فیروزآبادی در همایش تبین الگوی مطلوب:

هیچ تهدیدی متوجه ایران و کشورهای همسایه نیست

يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب: 411442
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نه تنها هیچ تهدیدی متوجه ما نیست بلکه تهدیدی هم متوجه کشورهای همسایه ما نیست.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امروز یکشنبه در همایش تبین الگوی مطلوب از نظر فرمانده کل قوا در پاسخ به سوالی در خصوص حوادث منطقه و آیا اینکه تهدیدی متوجه جمهوری اسلامی ایران است یا خیر گفت: تهدید و خطری را ما احساس نمی‌کنیم. امروز ایران از نظر قدرت نظامی سیاسی، نفوذ سیاسی و ژئوپلتیک جایگاه برجسته و چشم پرکنی در منطقه دارد.

وی افزود: جهان روی ایران با پشتوانه نفس امام خمینی(ره) و رهبر امام خامنه‌ای حساب باز کرده و هیچ مسئله‌ای در منطقه قابل حل نیست مگر اینکه انگشت با برکت جمهوری اسلامی ایران در آن وارد شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه تهدیدی را متوجه جمهوری اسلامی ایران نمی‌دانیم و اگر تهدیدهای زبانی نیز مطرح می‌شود، به خطر احساس ترس دشمنان است، گفت: این طبیعی است که وقتی زور به کسی آید، او شروع به تهدید کردن می‌کند و اینکه اسرائیلِ صهیونیستِ اشغالگر اینگونه حرف می‌زند به خاطر این است که می‌دانند بنیادشان بر باد است.

سرلشکر فیروز‌آبادی ادامه داد: امروز اشغالگران قدس نه تنها مورد نفرت مسلمانان جهان هستند و در منطقه از همه سو نگرانند حمایت‌های جهانی را هم در ذیل ملت‌ها از دست داده‌اند و به جز صاحبان کرسی قدرت وابسته به آنها، حمایت دیگری را نمی‌بینید بنابر این طبیعی است که جیغ بکشند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این مطلب که خوراک آمریکایی‌ها نفت منطقه است و آنها به فکر نظام سرمایه‌داری خودشان هستند؛ گفت: آنها بر همین اساس سیاست‌های جهان غرب را حمایت می‌کنند؛ آنها نفت را می‌خواهند و خداوند نفت را زیر پای این منطقه گذاشته و در این منطقه هم پرچم جمهوری اسلامی ایران و اقتدار فرزندان امام خمینی(ره) حاکم است و به همین دلیل آمریکایی‌ها از زیر میز جیغ می‌کشند و گاهی هم از روی میز قیافه می‌گیرند و نگران حفظ سرمایه‌هایشان هستند که در این نظام‌شان نیز شکاف‌هایی ایجاد شده و البته ما این شکاف‌ها را ایجاد نکرده‌ایم بلکه عمر سرمایه‌داری‌شان تمام شده است.

سرلشکر فیروزآبادی ادامه داد: بنده به عنوان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تهدیدی را احساس نمی‌کنم و این امنیتی است که خداوند به ما هدیه کرده و این هدیه هم به خاطر ولایت فقیه است.

وی با بیان اینکه ما کشورهای همسایه را دوست داریم و از آنها حمایت می‌کنیم، گفت: نه تنها هیچ تهدیدی متوجه ما نیست بلکه تهدیدی هم متوجه کشورهای همسایه ما نیست و در عراق تهدیدی ایجاد شده بود که ما با تمام وجود از آنها حمایت کردیم و از خطر عمده نجات یافتند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص اظهارات ضد ایرانی اخیر وزارت خارجه عربستان گفت: به هر حال در عربستان تحولی ایجاد شده و دولتی جدید روی کار آمده آنهایی که آمده‌اند آغاز راه‌شان است.

سرلشکر فیروزآبادی تصریح کرد: بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان مسئله‌ای وجود ندارد و مشکلی با هم نداریم حالا اینکه وزیر خارجه‌اش چیزی گفته خودش می‌داند. اما بدانند جمهوری اسلامی ایران در عراق هیچ هدف و منافعی را دنبال نمی‌کند، ما امنیت عراق را امنیت خودمان می‌دانیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: عراق حاشیه امن جمهوری اسلامی ایران است و طبیعی است که اگر ببینیم کسانی در آنجا فتنه می‌کنند، ما هم به جمع‌آوری آن فتنه کمک می‌کنیم. آدم‌هایی که فریب استکبار را خوردند و برای فتنه آمدند، از اول بد نبودند اما فریب خوردند. به هر حال وقتی فتنه جلو آمد، امام علی(ع) هم در دوره خود فتنه را سرکوب کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان برادر بزرگتر در منطقه در کنار همسایگان خود است و اجازه نمی‌دهد هیچ ابرقدرتی چه دسته‌جمعی و چه تنهایی فتنه‌ای علیه منطقه درست کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *