کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عدم ورود داروی قاچاق در بیمارستانها

17 اسفند 1393 ساعت 11:42

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، این اطمینان را به مردم داد که داروهای تولید داخل به هیچ وجه تقلبی نیستند.


به گزارش جهان به نقل از مهر، دکتر رسول دیناروند در گفتگوی ویژه خبری که شب گذشته از شبکه دو سیما پخش شد، از ایجاد سامانه کد رهگیری برای اقلام دارویی، تجهیزات پزشکی، محصولات بهداشتی و آرایشی و مواد غذایی خبر داد و گفت: این سامانه در حدود یک ماه است فعال شده که تاپایان سال اطلاع رسانی آن نیز انجام می شود.

وی افزود: با فعالیت این سامانه استفاده از داروها و تجهیزات پزشکی در تمامی بیمارستان های کشور اعم از دولتی و خصوصی، تحت کنترل و نظارت قرار می گیرد و هموطنان می توانند از طریق پیامک کد رهگیری الصاق شده بر روی این محصولات، از اصالت آنها مطمئن شوند.

دیناروند با طرح این موضوع که از سال آینده در سطح عرضه فضا را برای داروهای قاچاق و تقلبی و تجهیزات پزشکی غیر استاندارد خواهیم بست و اجازه نمی دهیم عده ای با سلامت مردم تجارت کنند، اظهارداشت: گفته می شود ۴۰ درصد واردات کالاها به ایران قاچاق است اما این نسبت در بخش دارو و تجهیزات پزشکی کمتر از ۴۰ درصد برآورد می شود ولی خب تاثیر آن بر سلامت مردم زیاد است.

معاون وزیر بهداشت در ارتباط با ماجرای تزریق داروی چشمی در چند مرکز درمانی که سلامت بیماران را تهدید کرده است، گفت: همه این داروها از مراکز غیر مجاز تهیه شده که البته با موارد تخلف برخورد می کنیم و وزیر بهداشت هم تاکیدکرده است از سلامت بیماران حفاظت شود.

دیناروند با عنوان این مطلب که سه مرکز درمانی از داروهای آلوده چشمی استفاده کرده اند، افزود: برخی داروها که شرکت های معتبر دنیا تولید می کنند به صورت تقلبی تولید یا وارد می شود چون سودآوری زیادی برای قاچاقچیان دارد. اما، لازم است تاکید کنم که ما با هر تخلفی برخورد می کنیم و خوشبختانه با اجرای طرح تحول سلامت، ورود دارو و تجهیزات پزشکی قاچاق به بیمارستان های دولتی مسدود شده و این کار سال آینده در بیمارستان های خصوصی هم انجام خواهد شد و عرصه را برای استفاده از داروهای قاچاق تنگ تر خواهیم کرد.

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه داروهای تولید داخل به هیچ وجه تقلبی نیستند، تصریح کرد: انگیزه قاچاق دارو فقط محدود ساختن واردات نیست بلکه در مواردی که محدودیت واردات هم نداریم مانند داروهای ژنریک، قاچاق دیده می شود و باید در شبکه توزیع این موارد را کنترل کنیم.


کد مطلب: 411430

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/411430/عدم-ورود-داروی-قاچاق-بیمارستانها

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com