جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۶
نماینده اهواز خبر داد:

طرح ادغام سازمان محیط زیست در وزارت جهاد کشاورزی

يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 411411
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت:‌ طرح ادغام سازمان محیط زیست در وزارت جهاد کشاورزی در سال آینده در دستورکار خانه ملت قرار می‌گیرد.
طرح ادغام سازمان محیط زیست در وزارت جهاد کشاورزی
به گزارش جهان، سیدشریف حسینی نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، ضمن اعلام جمع‌‌آوری ۸۵ امضا برای ادغام سازمان محیط زیست با وزارت جهاد کشاورزی، این ادغام را موجب پاسخ‌گو شدن بخش محیط زیست به مردم خواند و گفت: هم‌اکنون از آنجا که رئیس سازمان محیط زیست معاون رئیس جمهور است، نمی‌توان او را در برابر نمایندگان ملت پاسخ‌گو کرد.

وی رفع اختلافات کنونی میان بخش‌های محیط زیست و کشاورزی کشور را از دیگر مزایای ادغام این دو نهاد در هم خواند و افزود: این طرح سال آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بابا اصلا این وزارت جهاد کشاورزی رو منحل کنید مگه اینا چکار میکنند تو مملکت ما روز به روز کشاورزا بدبخترند اونوقت وزارت جهاد چی میکنه
France
يك سازمان حفاظتي چه طور مي خواهد زير نظر يك نهاد بهره بردار قرار گيرد .
اتفاقا به نظر من سازمان جنگلها هم بايد از جهاد كشاورزي منفك شود
این طرح سیاسیت
مجید مجد
بیشتر عملکرد خانم معاون سیاسیه این طرح اتفاقا دلسوزی برای مردمی مانند خوزستانه
محمد
با اين طرح سازمان محيط زيست ضعيفتر و وزارت جهاد كشاورزي هم زمين گير تر ميشه. به نظر من سازمان جنگلها رو از وزارت جهاد كشاورزي منتزع و اونوقت اونو با محيط زيست تجميع كنن. بشه وزارت محيط زيست و منابع طبيعي. چون منابع طبيعي مشكلات حادتري داره ولي به خاطر اينكه گرد خاك نداره ديده نميشه. مهمترين اين مشكلات نداشتن ساختار حقوقي و قانوني قدرتمند جهت جلوگيري از دست رفتن اراضي منابع ملي و دولتي است. روزي خواهيم ديد در كشوري كه غالب مناطقش كويري و فاقد استعداد كشاورزي است و ميانگين بارندگي ساليانه در ميانگين بلند مدت هم از 50 ميليمتر تجاوز نميكنه، به دليل وكالت بازي و عدم پايبندي به تعهدات وجداني توسط كارشناسان رسمي دادگستري و آراء محاكم قضايي، كوير لوت هم مستثنيات مردمي اعلام بشه
توانمندی جهاد کشاورزی در تامین غذای مردم ورشادتهای آنها درجنگ وسازندگی فراموش شدنی نیست متاسفانه با محدود کردن اعتبارات این وزارتخانه وگرفتن انگیزه از آنها از طریق عدم اجرای طرح 35 درصد فوق العاده شغل و پرداخت به وزارتخانه ایی نظیر دارایی و وزارت کشور و... باعث رکود در کار شده ولذا ادغام این دو نهاد میتواند جانی تازه به کالبد نیمه جان هردو بدهد. ما از فرق مینالیم نه از فقر.