جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۶

ژنرال سلیمانی کابوس آمریکا شده است

يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۳۱
کد مطلب: 411366
«به گفته دوستان و دشمنان ایران، نقش این کشور از دریای مدیترانه تا خلیج عدن گسترش یافته است».
ژنرال سلیمانی کابوس آمریکا شده است
به گزارش جهان، روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال با اشاره به عملیات آزادسازی تکریت و استان صلاح‌الدین، نقش ژنرال قاسم سلیمانی را در بسیج نیروهای مردمی عراق و هماهنگی نیروها مورد تاکید قرار داد. این روزنامه نوشت: جمهوری اسلامی که از سال ۱۳۵۷ به دنبال صدور انقلاب خود بوده، به گفته دوست و دشمن، اکنون دامنه نفوذش از دریای مدیترانه تا خلیج عدن گسترش یافته است. پیشتر ایران با استفاده از نیروهای نیابتی حزب‌الله لبنان و حماس فلسطین عرض‌اندام می‌کرده، اما با ظهور داعش و همین‌طور بالا گرفتن درگیری‌های داخلی در یمن، و نیز جنگ داخلی سوریه، خود مستقیما وارد عمل شده است.

از سوی دیگر روزنامه لس‌آنجلس تایمز، در گزارشی خاطرنشان کرد: برخی به ژنرال قاسم سلیمانی لقب «سوپرمنی» داده‌اند که ماموریتش خنثی کردن مداوم اهداف واشنگتن و متحدان آن ضمن تقویت شکوه انقلابی جمهوری اسلامی ایران است.

این روزنامه خاطرنشان کرد: صرف‌نظر از این که ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در کجا ظاهر ‌شود و چه تصاویری از او چه در کنار رهبران ارشد ایران و چه در میان جنگجویان مردمی منتشر شود، وی همچنان کابوسی برای سیاستگذاران آمریکایی است، یک چهره مبهم اما ظاهرا همه جا حاضر، با توجه به حضور وسیع و گاهی اسطوره‌ای‌اش در فضای مجازی و گزارش‌های بی‌وقفه مطبوعات بین‌المللی، می‌توان گفت که وی به طور همزمان در چند میدان جنگ حضور دارد.

لس‌آنجلس تایمز افزود: در فضای مجازی سلیمانی، با محاسن خاکستری، چهره با صلابت و شباهتی به «جالب‌ترین مرد در جهان» به یک چهره تاثیرگذار مهم، تبدیل شده است. حضور وی در میادین جنگ، طبق روایت‌های فزاینده به منزله پیروزی برای جنگجویانی است که شانس بهره‌مندی از حضور وی را دارند. سلیمانی به تازگی در کمک به حمله اخیر دولت عراق برای بازپس‌گیری شهر تکریت عراق از دست داعش نقش داشته است. وی که نزد مردم عراق بسیار محترم است، ظاهرا برای «مشورت» به فرماندهان عراقی به آنجا رفت.

روزنامه آمریکایی نوشت: ناظران حوادث خاورمیانه با حساسیت خاصی تحرکات سلیمانی را در سراسر سوریه و عراق و دیگر مناطق جنگی ردیابی می‌کنند و هر تصویر جدیدی از او به هنگام بازدید از نیروهای خط مقدم، گفت‌وگو با مقامات رده‌بالا و حتی دلجویی دادن به یک کودک کانون توجه قرار می‌گیرد.

کارل شارو طنزپرداز لبنانی اخیرا در وبلاگش نوشت: سلیمانی به نماد قابلیت‌های اطلاعاتی و اسطوره‌ای سری، مرموز و پشت‌پرده ایران تبدیل شده است. وی خاطرنشان کرد، با توجه به توانایی خاص این فرمانده گریزپا در حضور همزمان اما مخفی در دو جا، معمول‌ترین واژه‌ای که در توصیف او به کار گرفته می‌شود، واژه «مرموز» است. اما بر اساس تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، به نظر می‌رسد «سوپرمنی» ترفند دیگری نیز دارد که سفر در زمان است.
منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ز.ج
Iran, Islamic Republic of
سلامتی ایشان صلوات
کریمی
تا کور شود هر آنکه نتواند دید !!!!!!!!!!!!!
حالا حاج قاسم غنیمتی بزرگتر بنام اسیر جنگی آمریکایی نیز دارد !!!!!!!!!!!!!!!!
United Kingdom
اینقدر بگید تا همین یکی رو هم که برامون مونده بزننش
درود بر سردار اسلام و ایران
بصیر
خداوند ابهت را به برادر مان سلیمانی داد ه که موجب وحشت دشمن شده است از خدای بزرگ میخواهیم از دشمن درونش که هوای نفس است حفظش کند بعد از دشمنان خارجی که همان دشمنان اسلام هستند محفوظ بدارد
Iran, Islamic Republic of
سردار عزیز عشق ما هستی