پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ادامه عملیات موفقیت آمیز صلاح الدین

يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۳۰
کد مطلب: 411365
همزمان با موفقیت های مستمر نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی در عملیات بزرگ آزادسازی استان صلاح الدین از اشغال تروریست های تکفیری، داعشی ها یک دستگاه خودرو بمب گذاری شده را در شهر الطوز منفجر کردند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، خبر دیگر اینکه بر اثر انفجار یک دستگاه خودرو بمب گذاری شده در شهرستان الطوز، دست کم شش عراقی کشته شدند

یک منبع امنیتی به الفرات گفت یک دستگاه خودرو بمب گذاری شده در مقابل رستورانی در مرکز شهرستان الطوز در نزدیکی مقر اتحادیه میهنی کردستان عراق منفجر شد که بر اثر آن شش نفر کشته و ۳۵ نفر دیگر زخمی شدند که حال برخی از مجروحان وخیم گزارش شده است.

از سوی دیگر شبکه العراقیه از کشف و خنثی سازی صدها بمب کارگذاشته شده از سوی گروه تروریستی داعش در اطراف شهر مقدس سامراء خبر داده است.

حربه کثیف تروریست‌های تکفیری


خبر دیگر اینکه تروریست های داعش که از ابتدای عملیات موفقیت آمیز نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی در صلاح الدین با شکست های پیاپی روبرو شده اند، در اقدامی که اوج ناتوانی و ذلت آن ها را نشان می دهد از خانواده های بی دفاع به عنوان سپرانسانی استفاده می کنند و نیروهای امنیتی هم برای نجات این خانواده ها تلاش می کنند.

شبکه العراقیه در خبری گزارش داد که آراسته شدن به صفات انسانیت و حفظ سلامت و جان غیر نظامیان از اصول رزمندگان عراقی در نبرد با تروریست های داعش است.

نافرمانی و شورش در داعش


خبر دیگر اینکه واحد اطلاعات نیروهای داوطلب مردمی عراق اعلام کرد برخی تروریست های انتحاری از اجرای عملیات انتحاری خوداری کرده اند.

علی رمضان خبرنگار شبکه العراقیه در گزارشی از سامراء اعلام کرد بیش از ۱۰۰ داعشی در خلال مرحله نخست عملیات صلاح الدین به هلاکت رسیدند.

به گفته وی، شهرهای العلم و البوعجیل و تکریت از تمام جهات در محاصره کامل نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی قرار دارند. همچنین ده ها تروریست در شهر الدور کشته شدند و بیشتر تروریستهای داعش از شهر الدور پس از هلاکت گروهی از آن ها فرار کردند.

پاکسازی صدها منزل بمب گذاری شده


خبر دیگر اینکه صدها بمب خنثی و نیز منازل بمب گذاری شده در شهر الدور پاکسازی و راه امدادرسانی به داعش میان البوعجیل و ناحیه العلم قطع شد.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق هم گفته است نشانه های میدانی از اخراج قریب الوقوع داعش حکایت می کند.

اهمیت استراتژیک منطقه الفتحه و نقش آن در آزادسازی تکریت


شبکه العراقیه گزارش دادمنطقه الفتحه گذرگاه ورود به العلم و تکریت برای آزادسازی آن از اشغال داعش است.

جباره از مسئولان شورای شیوخ عشایر صلاح الدین گفت از عشایر شهرهای الشرقاط و الحویجه می خواهیم برای آزادسازی شهرهایشان و خلاص شدن از شر گروه داعش تروریستی آماده شوند.

شبکه العراقیه اعلام کرد شهر الدور به مثابه نقطه محوری و پایه اساسی برای آزادسازی تکریت از اشغال تروریست های داعش به شمار می رود.

مقامات آمریکایی هم اذعان کرده اند که نیروهای عراقی،گروه تروریستی داعش را به خروج از تکریت وادار خواهند کرد.

علت تسریع در فروپاشی داعش


شبکه العراقیه در گزارشی در خصوص آخرین وضع جبهه های جنگ بر ضد تروریست های تکفیری در صلاح الدین اعلام کرد هماهنگی میان نیروهای امنیتی و نظامی و نیروهای داوطلب مردمی سبب تسریع در فروپاشی داعش شده است.

بر اساس گزارش العراقیه، نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی، عملیات پاکسازی مناطق البوعلوان و البوعبید در الکرمه را تکمیل کرده اند

نیروهای یگان مهندسی همچنان به پاکسازی ناحیه جرف الصخر از بمب های کارگذاشته شده از سوی تروریست های داعش ادامه می دهند

دستگاه های امنیتی به آموزش نیروهای ارتش برای پاکسازی مناطق از بمب های کارگذاشته شده ادامه می دهند.

افزایش حمایت‌های مردمی و سیاسی از عملیات بزرگ آزادسازی صلاح الدین


خبر دیگر اینکه، قشرهای مختلف مردم عراق در هفته همبستگی با نیروهای امنیتی و مردمی در نبرد با تروریست های تکفیری، به طور گسترده از عملیات بزرگ آزادسازی صلاح الدین از اشغال تروریست های داعش حمایت کردند.

شبکه العراقیه همچنین از حمایت گسترده سیاسی از نیروهای نظامی و امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی در جنگ با تروریست های داعش خبر داد.

از سوی دیگر فواد معصوم رئیس جمهوری عراق در سخنانی بر ضرورت تشریک مساعی و همبستگی برای نابودی کامل گروه تروریستی داعش تاکید کرد.

مالکی بر بالین مجروحان مردمی

نوری المالکی معاون رئیس جمهوری عراق به ملاقاتی مجروحان نیروهای داوطلب مردمی در بیمارستان الکاظمیه رفت.

العراقیه از تشکیل کمیته های ویژه برای وضع طرح های فوق العاده به منظور بازسازی مناطق آزادشده از اشغال داعش خبر داد.

وزیر دفاع عراق به زیارت حرمین امامین عسکریین(ع) رفت

وزیر دفاع عراق که برای دیدار با نیروهای داوطلب مردمی به شهر مقدس سامراء رفته است، به حرمین امامین عسکریین(ع) تشرف پیدا کرد.

به نوشته الغدپرس، خالد العبیدی وزیر دفاع به همراه هیات همراه ابتدا به زیارت مرقد مقدس امامین عسکریین(ع) رفت و سپس با مسئولان نظامی دیدار کرد.

وزیر دفاع عراق را فرمانده نیروی هوایی و معاون رئیس ستاد مشترک ارتش و فرمانده عملیات سامراء و برخی دیگر از فرماندهان و افسران ارشد همراهی می کردند، وزیر دفاع عراق با حضور در منطقه سور شناس که اخیرا از باندهای تروریستی داعش پاکسازی شد، با نیروهای داوطلب مردمی و عشایر دیدار و از مواضع آن ها در حمایت از نیروهای مسلح عراق تمجید کرد.

رزمندگان عراقی هم از تلاش هایی که نیروهای مسلح با حمایت نیروهای داوطلب مردمی و عشایر غیور در جنگ با تروریست های داعش انجام می دهند، تشکر کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *