پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

داروی قاچاق ، دلیل ۳۰ مورد نابینایی

شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۱۵
کد مطلب: 411341
معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از صدور دستورالعمل جدید برای مصرف داوری چشمی اوستین خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از واحدمرکزی خبر ، دکتر دیناروند در گفتگویی اختصاصی با بیان اینکه در دو، سه ماه اخیر بیماران سه مرکز براثر تزریق داروی اوستین دچار ضایعه چشمی شدند گفت: عفونت چشمی در یک مرکز ۸ مورد، در مرکز دیگر ۷ مورد و در سومین مرکز ۱۵ مورد گزارش شده است.

وی افزود: در بازرسی از یک مرکز در کرج قاچاق بودن دارو و تهیه آن از مراکز غیرمجاز احراز و پرونده آن به دستگاه قضایی ارسال شد که در دست پیگیری است.

دکتر دیناروند با بیان اینکه در دو مرکز تهران نیز متأسفانه هم خرید از مراکز غیرمجاز و هم از داروخانه‌های مجاز وجود داشته است اضافه کرد: برخی نمونه‌های جمع‌آوری شده از این مراکز واقعی و اصیل است و در آزمایش انجام شده رشد میکروب در چهار روز اثبات نشده است یعنی آلودگی مربوط به این داروها نیست اما چون خرید از مراکز غیرمجاز وجود دارد، اطمینان نداریم تزریقی که به چشم این بیماران شده داروی اصل بوده است یا داروی تقلبی.

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه داروی اصلی که از مبادی رسمی وارد کشور می شود دارای مجوز است و مربوط به یک شرکت سوئیسی است و مشکلی از این بابت نداریم گفت: اما نوعی که قاچاقی تهیه می‌شود در ظاهر شبیه همان داروست و پزشک هم به‌راحتی تشخیص نمی‌دهد که این دارو تقلبی است، ولی چون از مراکز غیرمجاز تهیه شده است تخلف محسوب می شود.

وی با بیان اینکه همه مراکز درمانی می‌دانند که خرید دارو صرفا از مراکز و شرکت‌های پخش در داروخانه‌ها مجاز است و خارج از آن مورد تأیید نیست و تخلف است افزود: در مورد این دو مرکز پیگیری‌ها در حال نهایی شدن است و در صورت احراز تخلف، حتما به دستگاه قضایی معرفی می شوند زیرا مدارکی دال بر تخلف وجود دارد.

دیناروند همچنین از تلاش جدی کادر درمانی برای پیگیری درمان این بیماران خبر داد و گفت: ‌با این حال کنترل عفونت‌های چشمی راحت نیست.

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل به دانشگاه‌های علوم پزشکی افزود: دستور بازرسی از همه مراکز چشم‌پزشکی کشور صادر شده است و این مراکز با رعایت دو شرط تهیه دارو از مراکز مجاز و رعایت پروتکل درمانی ابلاغی می‌توانند فعالیت کنند.

وی همچنین از معرفی یک شرکت پخش مجاز این دارو با قیمت مناسب به مراکز درمانی خبر داد و گفت: مراکزی که نمی‌توانند شرایط اعلام شده را رعایت کنند مجاز به استفاده از این داور نیستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جقدر راحت؟!!! 30 نفر نابينا شدند ، چون دارو قاچاق بوده!!! مافياي دارو دختر مافياي صنعت و خودرو و پتروشيمي هست.
حالا مردم ميفهمند چرا وزير و وكيل و نماينده ها ميرن خارج عمل ميكنند.