شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

علت نابینایی بیماران یک‌کلینیک چشم‌پزشکی

شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب: 411302
رئیس بیمارستان فارابی با تاکید بر لزوم تهیه داروها از مراکز مورد تأیید وزارت بهداشت گفت: داروی اوستین که برخی بیماران را دچار مشکل کرده است از مراکز مورد تأیید تهیه نشده بود.
به گزارش جهان، محمود جباروند، رئیس بیمارستان فارابی در گفت‌وگو با فارس،‌ درباره علت نابینایی افرادی که داروی اوستین را تزریق کرده بودند، اظهار کرد: داروی تزریق شده از نوع غیر معتبر بوده است و از مراکز مورد تائید وزارت بهداشت تهیه نشده بود.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت در حال پیگیری برای کشف منبع ورود این دارو به کشور است و علت این عارضه نیز همین منبع تائید نشده است.

جباروند خاطر نشان کرد: داروی اوستین برای افراد دیابتی یا کسانی که مشکل در ماکولا دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد که دارویی بسیار مفیدی است و در تمام جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد که متون علمی و شواهد فراوانی برای اثربخشی آن در مجلات معتبر جهان چاپ شده است.

رئیس بیمارستان فارابی تاکید کرد: چنانچه این دارو از مراکز معتبر و مورد تائید وزارت بهداشت تهیه و استفاده شود و شرایط تزریق استاندارد مهیا باشد مشکلی روی نخواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: بیمارستان فارابی نیز از این دارو استفاده می‌کند که آن را از داروخانه ۱۳ آبان و سایر مراکز تائید شده وزارت بهداشت تهیه می‌کند بنابراین مشکلی بروز نمی‌کند.

جباروند در رابطه با امکان بازگشت نابینایی این افراد گفت: اقدامات لازم برای حل این عوارض انجام شده است و ممکن است درصدی از بینایی این افراد از بین برود ولی قطعاً نابینایی مطلق در پی نخواهد داشت.

رئیس بیمارستان فارابی در رابطه با اخباری مبنی بر عدم پذیرش این بیماران در بیمارستان فارابی نیز گفت: تمام این اخبار کذب است چرا که خود من به دستور وزیر بهداشت به کلینیک رازی مراجعه کردم و این افراد را ویزیت کردم و دو نفر از این افراد را که دارای مشکلات حاد در سه چشم خود بودند برای جراحی به بیمارستان فارابی منتقل کردم.

وی افزود: بیمارستان فارابی پنج‌شنبه عصر این بیماران را توسط دو تن از استادان برجسته خود یعنی دکتر علی طباطبائی مسئول اورژانس بیمارستان فارابی و دکتر خدابنده تحت عمل‌های جراحی به مدت ۵ ساعت قرار داد و آنها را روز جمعه ترخیص کرد و به کلینیک رازی بازگشتند.

وی خاطر نشان کرد: بیمارستان فارابی به دستور وزیر بهداشت هر کار ممکن را برای این افراد انجام داد و تمام اقدامات جراحی در بیمارستان فارابی برای این افراد بدون کمترین هزینه‌ای انجام شد تا مشکل آنها مرتفع شود.

جباروند گفت: اگر فردی به اورژانس فارابی مراجعه کند قطعاً مورد پذیرش قرار خواهد گرفت و من پیشتر اعلام کردم هر کس که ادعا می‌کند اورژانس فارابی وی را نپذیرفته است تا روز شنبه به شخص من مراجعه کند و با سند اعلام کند که چه کسی وی را پذیرش نکرده است تا من با وی برخورد کنم ولی تا کنون کسی مراجعه نکرده است.

رئیس بیمارستان فارابی تأکید کرد: بیمارستان فارابی تمام موارد اورژانس را در شرایط عادی می‌پذیرد حال چطور می‌توان تصور کرد که در این شرایط بحرانی به افراد خدمت‌رسانی نکند.

روز چهارشنبه، رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو درباره نابینایی ۲۱ چشم ۱۵ بیمار پس از تزریق داروی اوستین گفت: علت این حادثه آلودگی محیط و محل تزریق یا آلودگی دارویی بوده است اما علت قطعی آن تا ۳ روز دیگر (امروز) اعلام می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *