جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۳
۱۱

گزارش لس‌آنجلس‌تایمزازژنرال افسانه‌ای ایران

جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 411130
لس آنجلس تایمز نوشت: برخی به ژنرال قاسم سلیمانی لقب «سوپرمانی» داده اند که ماموریتش خنثی کردن مداوم اهداف واشنگتن و متحدان آن ضمن تقویت شکوه انقلابی جمهوری اسلامی ایران است.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، روزنامه لس آنجلس نوشت: صرف نظر از اینکه ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در کجا ظاهر شود و چه تصاویری از او چه در کنار رهبران ارشد ایران و چه در میان جنگجویان مردمی منتشر شود، وی همچنان کابوسی برای سیاستگذاران آمریکایی است، یک چهره مبهم اما ظاهرا همه جا حاضر. با توجه به حضور وسیع و گاهی اسطوره ای اش در فضای مجازی و گزارشهای بی وقفه مطبوعات بین المللی، می توان گفت که وی بطور همزمان در چند میدان جنگ حضور دارد.

برخی به این فرمانده اسرار آمیز تهران لقب «سوپرمانی» داده اند که ماموریتش خنثی کردن مداوم اهداف واشنگتن و متحدان آن ضمن تقویت شکوه انقلابی جمهوری اسلامی ایران است.

میزان تاثیرگذاری واقعی این مامور اساطیری تهران ممکن است جای سوال داشته باشد. اما در فضای مجازی، سلیمانی، با محاسن خاکستری، چهره با صلابت و شباهتی به «جالب ترین مرد در جهان» به یک چهره تاثیرگذار مهم، تبدیل شده است. حضور وی در میادین جنگ، طبق روایتهای های فزاینده به منزله پیروزی برای جنگجویانی است که شانس بهره مندی از حضور وی را دارند.
سلیمانی (مشهور به حاج قاسم در خاورمیانه) بتازگی در کمک به حمله اخیر دولت عراق برای بازپس گیری شهر تکریت عراق از دست داعش نقش داشته است. وی که نزد مردم عراق بسیار محترم است، ظاهرا برای «مشورت» به فرماندهان عراقی به آنجا رفت.

ناظران حوادث خاورمیانه با حساسیت خاصی تحرکات سلیمانی را در سراسر سوریه و عراق و دیگر مناطق جنگی ردیابی می کنند و هر تصویر جدیدی از روباه نقره ای (چهره ارزشمند) سپاه پاسداران ایران به هنگام بازدید از نیروهای خط مقدم،‌گفتگو با مقامات رده بالا و حتی دلجویی دادن به یک کودک کانون توجه قرار می گیرد.

کارل شارو طنزپرداز لبنانی اخیرا در وبلاگش نوشت: سلیمانی به نماد قابلیت های اطلاعاتی و اسطوره ای سری، مرموز و پشت پرده ایران تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد، با توجه به توانایی خاص این فرمانده گریزپا در حضور همزمان اما مخفی در دو جا، معمول ترین واژه ای که در توصیف او بکار گرفته می شود، واژه «مرموز» است. اما بر اساس تصاویر منتشر شده در رسانه های اجتماعی، بنظر میرسد «سوپرمانی» ترفند دیگری نیز دارد که سفر در زمان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خدا حفظشون کنه
علي
Iran, Islamic Republic of
به نظرم اوني كه منفي داده داعشي ه !
Iran, Islamic Republic of
حاج قاسم فوق العاده است...
میثاق
Iran, Islamic Republic of
خداوند دشمنانش رو نابود کند ان شاالله
علی محمدنصیری لرستانی
تحلیل گران،سیاست گذاران غربی کجای کارن؟؟امام خامنه‌ای هزاران فدایی وسرباز وسردارمثل حاجی داره،
سلامتی ایشون و همه رزمندگان اسلام صلوات.
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
1
اذعان غير مستقيم و تلويحي لس انجلس تايم به اينكه داعش والنصره مولود امريكاست جالب است.
حمید
سردار دمش گرم فقط رو کم میکنه
قريشي
Iran, Islamic Republic of
درود و صلوات خداوند بر تمامي سربازان راه حق ، مخصوصا حاجي كه عشق همه است.
ایرانی
خداوند متعال سردار سلیمانی عزیز را برای جهان اسلام حفظ کند .سردارباعث غرور افتخار ملت ایران است.
فرضی
Iran, Islamic Republic of
خداوند حاج قاسم ها را نگه دارد