پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

حمایت عربستان از سخنرانی نتانیاهو در کنگره

جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب: 411068
یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت که سخنرانی روز سه‌شنبه نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در کنگره با حمایت ضمنی رسانه‌های وابسته به خاندان پادشاهی عربستان همراه شده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، خبرگزاری آمریکایی "آسوشیتدپرس" در گزارشی نوشت سخنرانی آتشین بنیامین نتانیاهو که روز سه‌شنبه در کنگره آمریکا انجام شد با حمایت ضمنی از سوی عربستان سعودی همراه شد.

این موضوع کاملا از مقالاتی که این هفته در رسانه‌های وابسته به عربستان منتشر شد قابل مشاهده بود و جریان عمومی رسانه در عربستان بدگمانی خود به تلاش‌های اوباما برای حصول توافق هسته‌ای با تهران را ابراز داشته است.

"احمد الفرج" ستون نویس روزنامه عربستانی "الجزیره" روز دوشنبه و یک روز پیش از سخنرانی نتانیاهو در مقاله‌ای نوشت: چه کسی می‌تواند باور کند که نتانیاهو امروز موضع بهتری از اوباما در قبال پرونده هسته‌ای ایران اتخاذ کرده است؟

روز پنجشنبه نیز "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا در پایتخت عربستان بود تا نگرانی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس درباره مذاکرات با ایران را کاهش دهد.

آسوشیتدپرس در گزارش خود نوشت: عربستان نیز همانند اسرائیل به ایران به عنوان یک قدرت توسعه طلب می‌نگرد که به دنبال سیطره بر منطقه از طریق گروه‌های محلی خود نظیر "حزب الله" در لبنان و گروه‌های مسلح فلسطینی در نوار غزه و شبه‌نظامیان در عراق است.

"عبدالرحمن الراشد" طی ستونی که در روزنامه الشرق الاوسط، روزنامه وابسته به خاندان پادشاهی عربستان به چاپ رسیده بود، نوشت: اثر انگشت ایران همه جا وجود دارد. ایران هم اکنون یک کشور تهاجمی است که همانند آن را در تاریخ نوین مشاهده نکرده‌ایم.
"داود الشریان" ستون نویس روزنامه الحیات نیز در مقاله‌ای نوشت که اگر اسرائیل از دستیابی ایران به سلاح اتمی نگران است چرا همانند همیشه با استفاده از زور نگرانی‌اش را برطرف نمی‌کند؟

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه در کنگره آمریکا علیه ایران و برنامه هسته‌‌ای‌اش به سخنرانی پرداخت و بدون اینکه به نکته جدیدی اشاره کند باز هم مواضع و ادعاهای قبلی خود را تکرار کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای قبلی خود ایران را نه تنها برای اسرائیل بلکه برای تمام جهان تهدید خواند و گفت که ایران به‌دنبال نابودی اسرائیل است.

وی به‌مانند همیشه به مذاکرات هسته‌ای با ایران حمله‌ور شد و باز هم مدعی شد که ایران به‌دنبال دستیابی به بمب هسته‌ای است و از قدرت‌های جهانی خواست تا مانع از فعالیت‌های هسته‌ای ایران شوند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی فارسی گفت: هیچ دولتی بیشتر از اسرائیل خواستار حل صلح‌‌آمیز این موضوع نبوده اما اسرائیل برای بدترین سناریو درباره برنامه هسته‌ای ایران آماده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *