پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱
بررسی‌ها نشان می‌دهند

افزایش کمر درد در جوانان به دو دلیل عمده

جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۱۰
کد مطلب: 411061
بررسی‌ها نشان می‌دهند که موارد بروز کمر درد در جوانان افزایش یافته است که این موضوع دو دلیل عمده و مهم دارد.
به گزارش جهان محمد رضا درستکار متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: این تصور که کمر درد مختص افراد مسن و سالمند است، تصوری نادرست است و خلاف آن بارها ثابت شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد افراد جامعه در طول عمر درجاتی از کمر درد را تجربه می‌کنند، افزود: موضوع نگران کننده این است که سن معمول کمر درد به شدت کاهش یافته است.

درستکار تأکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند که موارد بروز کمر درد در جوانان افزایش یافته است که این موضوع دو دلیل عمده و مهم دارد.

وی با بیان اینکه عدم رعایت اصول و قواعد ورزشی در افراد جوان موجب بروز کمر درد می‌شود، اظهار داشت: در عین حال هر چقدر انسان از عضلات خود کمتر کار بکشد بیشتر خسته شده و همچنین بیشتر در معرض کمر درد خواهد بود.

درستکار خاطر نشان کرد: اغلب افراد ورزشکار که عمدتاً در سنین جوانی هستند، اصول ورزشی را به درستی نمی‌دانند که همین موضوع موجب بروز کمر درد در آنها و همچنین سایر مشکلات مفصلی و عضلانی و حتی استخوانی می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


م
United Kingdom
کمر درد جوانان به دلیل استفاده از غذاهای کم کلسیم در زمان نیاز و رشد بدن حتی قبل از دوره جوانی و نیز به دلیل برداشتن بیش از حد کنترل تلویزیون و عدم تحرک لازم است