جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۵

وزیر آموزش و پروش به مناظره دعوت شد

سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب: 410600
وزیر سابق آموزش و پرورش با مطرح کردن ماجرای تاریح تولد آوار ۴۰۰۰ میلیارد تومانی آموزش و پرورش، گفت: حتی یک نفر از فرهنگیان وجود ندارد که تا اردیبهشت سال ۹۲(هفته معلم) پاداش خود را نگرفته باشد.
به گزارش جهان، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس، با تبریک سالروز ایجاد امور تربیتی به همه فرهنگیان کشور اظهار داشت: در روزهای اخیر شاهد مصاحبه‌های گوناگون مسئولان محترم آموزش و پرورش در رابطه با کسری بودجه و نوازش های تربیتی!!! مدیران قبلی همراه با آمارهای غیر واقعی هستیم که البته اندکی طبیعی است، ولیکن بی انصافی و فرار از مسئولیت را در تاریخ ثبت می‌‌کند؛ ضمن آرزوی توفیق برای دولت محترم، ریشه این بن بست را آمار غلط می‌دانم.

وی ادامه داد: وقتی آقای وزیر رشد ۵ درصدی بودجه مصوب سال ۹۳ به عملکرد سال ۹۲ آموزش و پرورش را ۲۶ درصد و رشد منفی بودجه در لایحه سال ۹۴ نسبت به عملکرد قابل پیش بینی ۹۳ را دارای ۲۱ درصد رشد اعلام می‌کند (کل بودجه ۹۳ معادل ۲۱۴۰۰ میلیارد تومان با ۴۰۰۰ کسری می‌شود ۲۵۴۰۰ میلیارد تومان و بودجه در لایحه ۲۳۵۰۰ میلیارد تومان است که ۱۹۰۰میلیارد تومان منفی است) باید بداند که در نهایت چاره‌ای جز انداختن کسری به گردن مدیران قبل ندارد!

* دعوت حاجی‌بابایی از فانی برای شرکت در مناظره

حاجی‌بابایی‌ با بیان اینکه ماه‌ها صبر کردم تا پاسخی ندهم اما کتمان حقایق و بی انصافی و سیاهنمایی هم حدی دارد، افزود: ناگزیر فقط به تاریخ تولد آوار ۴۰۰۰ میلیارد تومان بدهی و هنرمندی متولد نمودن آن به صورت موجز و مفید خواهم پرداخت و مشروح آن نیاز به یک مناظره تلویزیونی با حضور آقای وزیر دارد که اگر موافقت شود، مفید خواهد بود و فرهنگیان نمره‌ای به خادمان حال و گذشته خود خواهند داد. البته نه توصیفی، که نه من قبول دارم نه فرهنگیان.

وی به ۶ نکته اشاره کرد و گفت: اول اینکه، وزیر آموزش و پرورش بارها اعلام کرده است ۹۹ درصد بودجه حقوق است (که اشتباه است ۸۴ الی ۸۶درصد درست است) و دوم اینکه طبق احکام و اسناد، عملکرد بودجه استان‌ها در سال ۱۳۹۲ معادل ۱۶۶۳۰ میلیارد تومان است و ۷۳۰ میلیارد تومان هم پاداش پایان خدمت فرهنگیان در سال ۹۲ به سال ۹۳ منتقل شد که جمعاً ۱۷۴۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

وزیر سابق آموزش و پرورش ادامه داد: سوم اینکه عملکرد بودجه سال ۹۲ در سال ۹۳ باید معادل ۲۰ درصد به دلیل افزایش حقوق و به تبع آن سایر مثل حق التدریس افزایش یابد یعنی معادل ۳۳۳۴ میلیارد تومان (اگر نگویند مربوط به قبل است) و چهارم اینکه هزار میلیارد تومان پاداش پایان خدمت سال ۹۳(اگر نگویند مربوط به قبل است).

وی اضافه کرد: پنجم اینکه رقم ۱۷۴۰۰ میلیارد تومان عملکرد بودجه سال ۹۲ در سال ۹۳ به ۱۸۵۰۰ میلیارد تومان، یعنی به ۵ درصد رشد رسید که ۱۵ در صد یعنی ۲۲۳۴ میلیارد تومان کسری اشتباه گویی دارد که حقوق ۲۰ درصد رشد یافت ولی بودجه ۵ درصد رشد داشته است یعنی ۲۲۳۴ میلیارد تومان از این ناحیه کسری متوجه آموزش و پرورش شده است.(شاید هم مقصر مدیران قبل باشند!) و ششم اینکه حالا ۳ رقم ۲۲۳۴ با ۱۰۰۰و ۷۳۰جمعاً می‌شود تولد آوار حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومانی، آن هم نه اول زمان مدیریت شما که درست در وسط مدیریت اتفاق افتاده است.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: لازم به تذکر است حتی یک نفر از فرهنگیان وجود ندارد که تا اردیبهشت سال ۹۲ (هفته معلم )پاداش خود را نگرفته باشد. ضمنا چطور بنا به گفته شما قبلاً بودجه آموزش و پرورش کم بود هر سال مطابق و حتی بعضاً بیشتر از تورم پرداخت می‌شد(اگر چه مطلوب ما و در حد منزلت معلمان نبود) و نیز مدارس قرآنی، ضیافت ، اضافه کار، شنا و همه چیز بود. ولی حالا که بودجه خیلی رشد کرده؟ چرا این ۴۰۰۰ میلیارد تومان آوار شده است؟

وی افزود: ای کاش راهی وجود داشت که مدرسه فروشی را هم بر عهده قبلی‌ها می‌گذاشتید.!!! و ده‌ها قولی که حتی یکی هم عملی نشد. همه آنها شتابزده، غیر کارشناسی، غیرعملی وبه کارگروه!!سپرده شده است.

وزیر سابق آموزش و پرورش در پایان گفت: در پایان سلام بر همه فرهنگیان فرهیخته‌ای که پیامشان دفاع از نظام و رهبری و خواسته‌شان بر اساس سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری، سند قرآنی تحول بنیادین برای منزلت اجتماعی، عدالت و نظام رتبه بندی (البته آن نسخه چاپ شده که برای اجرا به استان‌ها ابلاغ شده است، نه استحاله شده آن) و نیز مخالفت با خصوصی سازی، یعنی تبدیل معلم با عزت به معلم ـ شرکتی-قراردادی-نهضتی-روز مزد. و بی سواد خواندن کسانی که بر اساس قانون و همت مجلس تبدیل وضعیت افتخار آفرین یافته‌اند. آن هم با سال‌ها درد و رنج. اگر چه نتوانسته‌ام دین خود را به معلمان عزیز ادا کنم، اما خود را همیشه مدیون معلمان می‌دانم و از اینکه فرهنگیان حداقل برای استخدام سر خم نمی‌کنند بر خود می بالم و از نمایندگان ملت به خاطر لغو این اقدام(مدرسه فروشی) غیر کارشناسی، غیر قانونی و شتابزده که سیلی محکمی به منزلت فرهنگیان بود، تشکر نمایم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Italy
حاجی بابایی وزیر لایقی بود اگرچه بعضی افراد متملق دورش را گرفته بودند وبه او ضربه می زدند
نقل است که ناصرالدین شاه قاجار روزی در جمع درباریان سئوال کرد من عادل ترم یا انوشیروان
درباریان با تعظیم گفتندقربان خاک پای همایونی گواهی می دهیم که شما عادل ترید
شاه گفت درست می گویید انوشیروان بوذرجمهر داشت ومن شمای متملق
هادي
اعتراض معلمان به وضع معيشتي وافزايش حقوق كارمندان بانكها
فرهنگی
با سلام شما افتخار فرهنگی ها هستی ارزو میکنم بازه سکاندار این کابینه بشوی
حسین حبیبی از لاهیجان
درود بر احمدی نژاد و وزیران محترمشان
120
Iran, Islamic Republic of
سلام زمان آقای حاج بابایی اموزش وپرورش هم استخدام داشت هم معلمان طلبات سالهای قبلشان راگرفتند هم نشاط در آموزش وپرورش بود