جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سینمای‌دفاع‌مقدس از نگاه هنرپیشه‌معروف

سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب: 410550
بازیگر تلویزیون گفت: فیلم‌های جنگی بودجه و امکانات زیادی برای نشان دادن فضای جنگ لازم دارند و دولت باید این بودجه و امکانات را فراهم کند.
به گزارش جهان، عبدالرضا اکبری، بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص نقش سینما در بازنمایی فضای دفاع مقدس بیان کرد: به نظر من سینمای ایران نتوانسته دین خود را به دفاع مقدس ادا کند، در زمان جنگ فیلم‌های بیشتری با این محتوا ساخته می‌شد. مدتی پس از جنگ نیز فیلم‌هایی با این موضوع ساخته شد اما هر چه به زمان حال نزدیک‌تر شدیم فیلم‌های کمتری با محوریت دفاع مقدس ساخته شده است.

وی ادامه داد: در زمان جنگ من فیلم‌ها و تله فیلم‌های زیادی با موضوع دفاع مقدس از جمله "سرعت"، "پناهنده"، "کانی مانگا" ساخته‌ی "سیف الله داد" را بازی کردم که جزو بهترین کارها در زمینه‌ی دفاع مقدس محسوب می‌شوند، ولی درحال حاضر ساخت فیلم در ژانر دفاع مقدس کم شده است.

وی همچنین درباره‌ی نقش دولت در این باره اظهار داشت: دولت باید فیلمسازان حوزه‌ی دفاع مقدس را حمایت و تشویق کند و بودجه و امکانات لازم برای ساخت فیلم در این حوزه را فراهم کند و فیلمسازان دفاع مقدس باید از موقعیت برتری برخوردار باشند.

اکبری درباره‌ی توصیه‌ی برخی از افراد که معتقدند فیلم‌های دفاع مقدس را باید با هزینه‌ی کمتری ساخت تصریح کرد: فیلم‌های دفاع مقدس را نمی‌توان با محدودیت هزینه ساخت این ژانر فیلم برای نشان دادن فضای جنگ نیاز به امکانات و هزینه دارد و دولت باید این امکانات را فراهم کند.
وی همچنین در خصوص تأثیرگذاری و جلب نظر فیلم‌های ساخته شده با محوریت دفاع مقدس بیان کرد: من تاکنون فیلمی در این زمینه ندیدم که بتواند تأثیر زیادی بر مخاطبان داشته باشد.
این بازیگر همچنین درباره‌ی میزان موفقیت فیلم‌های این ژانر در به تصویر کشیدن واقعیت دفاع مقدس افزود: در زمان جنگ فیلم‌ها بیشتر تهییجی بودند و در آن زمان قهرمان سازی برای ایجاد حس هیجان و وطن دوستی صورت می‌گرفت اما با توجه به تغییر آرمان و شرایط مردم فیلم‌هایی واقعی نیز در زمینه‌ی دفاع مقدس ساخته شده است.

وی در پایان علت کمتر ساخته شدن فیلم با محوریت دفاع مقدس را هزینه بر بودن این نوع فیلم‌ها دانست و ادامه داد: تهیه کنندگان بیشتر در کارهای خود پول در نظر می‌گیرند و ترجیح می‌دهند فیلم‌هایی با هزینه‌ی کمتر که حول محور دو یا سه نفر می‌گذرد بسازند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *