کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«فاتح» برای تولید انبوه به وزارت دفاع رفت

12 اسفند 1393 ساعت 9:52

سلاح هجومی «فاتح» که توسط سازمان تحقیقات و خودکفایی نیروی زمینی سپاه طراحی شده و مورد آزمایش میدانی قرار گرفته بود، برای تولید انبوده به صنایع جنگ‌افزارسازی وزارت دفاع سپرده شد.


به گزارش جهان به نقل از دفاع پرس، سلاح انفرادی «فاتح» طراحی شده توسط جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه، برای تولید انبوه در اختیار صنایع جنگ‌افزارسازی وزارت دفاع قرار گرفته است.

گفته می‌شود، ۵۰ قبضه از این سلاح نیز توسط سازمان تحقیقات و خودکفایی نیروی زمینی سپاه پاسداران ساخته خواهد شد.

بر اساس این گزارش، تحویل انبوه «سلاح فاتح» به یگان‌های نیروی زمینی سپاه، در نیمهٔ دوم سال ۹۴ انجام می‌شود.

 

این سلاح به همراه اسلحه کاتلینگ سه لول «عاصفه» و مین کنار جاده‌ای «رمیت» در مهرماه امسال با حضور سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه مورد آزمایش میدانی قرار گرفته بود. (مشاهده خبر در دفاع پرس)

گفتنی است، سلاح فاتح یک سلاح هجومی با قابلیت تک‌تیراندازی و کالیبر ۵.۵۶ موسوم به کالیبر «ناتو» است، که بنا بر الگوی ستاد کل نیروهای مسلح ساخته شده و بعد از مراحل تست در قالب سلاح سازمانی وارد سازمان رزم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی می‌شود.

کالیبر ۵.۵۶ به این دلیل نام «ناتو» به خود گرفته است که در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از آن به‌عنوان کالیبر استاندارد برای سلاح‌های هجومی انتخاب شده، و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

که بنابر الگوی ستاد کل نیروهای مسلح ساخته شده و بعد از مراحل تست در قالب سلاح سازمانی وارد سازمان رزم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی می‌شود.


در ساخت این سلاح از مواد سبک و پیشرفته استفاده شده که باعث سرعت عمل کاربر شده و میزان حمل مهمات توسط نفر را نیز افزایش می‌دهد. ضمن اینکه این سلاح از لگد پایین برخوردار است، که می‌تواند دقت آن را در نشانه‌گیری اهداف مختلف افزایش دهد.

سلاح فاتح از دو ریل در بالا و پایین برخوردار است که می‌توان انواع سامانه‌های اپتیکی، لیزری و نارنج‌اندازها را روی آن نصب کرد.

قنداق این سلاح نیز قابل تنظیم است که با استفاده از آن می‌توان طول سلاح را بر اساس قد و قامت افراد به‌آسانی تنظیم کرد.


کد مطلب: 410548

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/410548/فاتح-تولید-انبوه-وزارت-دفاع-رفت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com