شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۳

تهدید کنگره آمریکا توسط کاخ سفید به وتو

يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۷
کد مطلب: 410071
شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که در صورت تصویب طرح پیشنهادی سناتورها درباره نظارت کنگره بر توافق احتمالی ایران،‌ باراک اوباما این طرح را وتو خواهد کرد
به گزارش جهان به نقل از نسیم، روز جمعه (دیروز) بود که چهار سناتور آمریکایی، لایحه‌ای را پیشنهاد کرده‌اند که بر اساس آن هرگونه توافق هسته‌ای با ایران باید پیش از اجرایی شدن، برای بازنگری تسلیم کنگره آمریکا شود.

بر طبق لایحه مذکور پیشنهادی، باراک اوباما ملزم می‌شود که متن هرگونه توافق احتمالی نهایی با ایران را به کنگره ارائه دهد و همچنین کاخ‌سفید به مدت ۶۰ روز از لغو هرگونه تحریم‌ علیه ایران منع می‌شود.

در واکنش به این طرح شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که در صورت تصویب طرح مذکور سناتورها درباره ایران،‌ رئیس‌جمهور آمریکا آن را وتو می‌کند.

در اعلامیه این شورا آمده است: رئیس‌جمهور پیشتر تصریح کرده که اکنون زمان قانونگذاری درباره ایران نیست. اگر این لایحه به رئیس‌جمهور ارائه شود او آن را وتو خواهد کرد.

شورای امنیت ملی کاخ سفید همچنین تاکید کرد: ما اکنون در هفته‌های آخر مذاکرات بین‌المللی هستیم و باید به جای پیچیده کردن شرایط،‌به مذاکره‌کنندگانمان بهترین فرصت موفقیت را بدهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
قابل توجه جهان نیوز : این میگن قدرت رئیس جمهور نه مثل کشورمان که نمی تواند استاندار خود را انتخاب کند؟
سرور
آره کنگره خیلی بده و اوباما خیلی نازه!
چماق و هویج . اوبا ما گوگولی