کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تهدید کنگره آمریکا توسط کاخ سفید به وتو

10 اسفند 1393 ساعت 7:57

شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که در صورت تصویب طرح پیشنهادی سناتورها درباره نظارت کنگره بر توافق احتمالی ایران،‌ باراک اوباما این طرح را وتو خواهد کرد


به گزارش جهان به نقل از نسیم، روز جمعه (دیروز) بود که چهار سناتور آمریکایی، لایحه‌ای را پیشنهاد کرده‌اند که بر اساس آن هرگونه توافق هسته‌ای با ایران باید پیش از اجرایی شدن، برای بازنگری تسلیم کنگره آمریکا شود.

بر طبق لایحه مذکور پیشنهادی، باراک اوباما ملزم می‌شود که متن هرگونه توافق احتمالی نهایی با ایران را به کنگره ارائه دهد و همچنین کاخ‌سفید به مدت ۶۰ روز از لغو هرگونه تحریم‌ علیه ایران منع می‌شود.

در واکنش به این طرح شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که در صورت تصویب طرح مذکور سناتورها درباره ایران،‌ رئیس‌جمهور آمریکا آن را وتو می‌کند.

در اعلامیه این شورا آمده است: رئیس‌جمهور پیشتر تصریح کرده که اکنون زمان قانونگذاری درباره ایران نیست. اگر این لایحه به رئیس‌جمهور ارائه شود او آن را وتو خواهد کرد.

شورای امنیت ملی کاخ سفید همچنین تاکید کرد: ما اکنون در هفته‌های آخر مذاکرات بین‌المللی هستیم و باید به جای پیچیده کردن شرایط،‌به مذاکره‌کنندگانمان بهترین فرصت موفقیت را بدهیم.


کد مطلب: 410071

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/410071/تهدید-کنگره-آمریکا-توسط-کاخ-سفید-وتو

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com