سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۳
۱

تصویر سرلشگر ایرانی در رسانه های داعش

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 409911
برخی از صفحات اینترنتی تکفیری ها به نقل از شبکه الجزیره قطر، با انتشار تصویر حاج حسین همدانی، ادعا کردند که سه سرلشگر ایرانی را به شهادت رسانده اند. این درحالی است که نام سردار همدانی بخوبی روی سینه ایشان دیده می شود.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، نزدیک به یک ماه پس از شهادت سردار محمدرضا حسینی مقدم در دفاع از حریم اهل بیت پیامبر (س) در حومه سامرا، رسانه های تکفیری به منظور بالا بردن روحیه اراذل و اوباش خود، ادعا کردند امروز سه ژنرال ایرانی را هدف قرار داده اند که یکی از آنها محمدرضا حسینی نام دارد. تکفیری ها به نقل از صفحه تویتری شبکه الجزیره همراه با این خبر، تصویری از سردار حسین همدانی را قرار داده و ادعا کرده اند که وی محمدرضا حسینی، فرمانده اطلاعات سپاه قدس است. این درحالی است که نام سردار همدانی به خوبی روی اتیکت لباس ایشان دیده می شود.


سردار همدانی

این چندمین بار است که رسانه های کشورهای عربی خلیج فارس، از شهادت حاج حسین همدانی خبر می دهند و گاهی نیز، می نویسند که وی فرمانده جنگ در سوریه است.

این کشورها، به ویژه قطر و عربستان، باوجود تقابل ظاهری در عرصه سیاسی، در کلیات حمایت از تکفیری ها سیاست مشترکی دارند و فقط در تاکتیک ها سلیقه ای عمل می کنند. حتی رسانه های قطر و عربستان باوجود داشتن اختلافات سیاسی میان مقاماتشان، آرزوی کشته شدن فرماندهان ایرانی و پیروزی داعش را دارند و در انتشار اخبار این چنینی، بااشتیاق عمل می کنند.

به عقیده ناظران سیاسی منطقه، حاکمان جدید سعودی به شدت از حاکمان جدید قطر گله دارند که مهمترین علت آن، سوق دادن داعش به سمت مرزهای سعودی و تحت کنترل گرفتن برخی گروه های تکفیری در سوریه است. رسانه های این دو کشور تلاش می کنند این اختلاف را به رویکرد متفاوتشان نسبت به اخوان المسلمین و دولت مصر ربط دهند، اما واقعیت این است که سعودی ها سایر کشورهای عربی را شاگرد و فرمانبردار خود می دانند و توقع نداشتند که یکی از این شاگردها، کنترل برخی تکفیری ها را بطور مستقل به دست بگیرد.


سردار همدانی دو هفته پیش در مراسمی در دفتر نماینده ولی فقیه در همدان، از مردم و رسانه ها خواستند که از بکار بردن کلمه داعش برای تکفیری ها خودداری کنند و افزودند: آنها غلط می کنند که دولت اسلامی تشکیل دهند، برای همین بهتر است بجای کلمه داعش، از عنوان تکفیری یا فرزندان شیطان استفاده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خداوند دشمنان اسلام را از ابله ترین انسانها (به ظاهر انسان) قرار داده است.