جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

توافق خوب از نظر آمریکایی‌ها چیست؟

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب: 409905
یک مقام آمریکایی آنچه را که « اصول » خود برای دستیابی به یک توافق با ایران به منظور محدود کردن برنامه هسته ای این کشور خواند، ارائه کرد..
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد، یک مقام آمریکایی آنچه را که « اصول » خود برای دستیابی به یک توافق با ایران به منظور محدود کردن برنامه هسته ای این کشور خواند، ارائه کرد.

این مقام بلندپایه دولت آمریکا گفت، واشنگتن بر سر این حرف خود که خواستار یک «توافق خوب» است، مانده و با چند مرتبه تمدید مذاکرات موافقت کرده است زیرا ما بر اصولی مشخص تاکید داریم.

وی افزود :« ما تنها توافقی را خواهیم پذیرفت که راه های مختلف دستیابی به ماده شکافت پذیر را که ایران برای ساخت یک سلاح هسته ای به آن نیاز دارد ، قطع کند.»

این مقام آمریکایی بدون اشاره به جزئیات ، به رئوس کلی یک موافقتنامه که مد نظر واشنگتن است اشاره کرد : ایران نباید اجازه پیدا کند در رآکتور اراک پلوتونیوم تسلیحاتی تولید کند.

ایران نباید از تاسیسات هسته ای فردو برای غنی سازی اورانیوم استفاده کند.

هرگونه موافقتنامه باید تضمین کند که ایران برای دستیابی به ماده شکافت پذیر کافی به منظور ساخت یک بمب ، یک سال زمان نیاز خواهد داشت.

ایران باید با بازرسی های سرزده از تاسیسات هسته ای و تولید و همچنین معادن و کارخانجات اورانیوم و همچنین سایت های مشکوک خود موافقت کند.

آمریکا به دنبال موافقتنامه ای با ایران است که براساس آن کاهش تحریم های بین المللی علیه تهران به طور تدریجی و طی یک دوره زمانی صورت گیرد.

این مقام آمریکایی تصریح کرد :« ما همچنین بر این اصل تاکید داریم که اگر ایران موافقتنامه را نقض کرد، تحریم ها علیه این کشور به حالت اول بازگردانده شود.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جمشید
Iran, Islamic Republic of
آمریکا ننگ به نیرنگ تو ، خون جوانان ما می چکد از چنگ تو