پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

واردات نفت چین از ایران کاهش یافت

جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب: 409838
آمارهای گمرکی نشان داد که واردات نفت چین از ایران در ماه ژانویه ۲۰۱۵ نسبت به یک سال قبل، ۱۷ درصد کاهش یافت و به ۴۶۹ هزار بشکه در روز رسید.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم به نقل از رویترز، آمارهای گمرکی در روز جمعه نشان داد که واردات نفت چین از ایران در ماه ژانویه نسبت به یک سال قبل، ۱۷ درصد کاهش یافته، هرچند که این رقم همچنان بالاتر از پیش بینی ها بوده است.
بر اساس این آمار، واردات نفت چین از ایران در ماه گذشته میلادی ۱.۹۹ میلیون تن، معادل ۴۶۹ هزار بشکه در روز بود که ۲۲ درصد نسبت به ماه دسامبر کاهش داشته است.
موسسه تامسون رویترز، واردات نفت چین از ایران در ماه ژانویه را ۱.۸۶ میلیون تن، معادل ۴۳۸ هزار بشکه در روز پیش بینی کرده بود. به رغم تعطیلات یک هفته ای سال نوی چینی، پیش بینی شده که واردات نفت چین از ایران در ماه فوریه افزایش یابد و به اندکی کمتر از ۵۵۰ هزار بشکه در روز برسد.
واردات ماه ژانویه کمتر از واردات روزانه ۵۵۰ هزار بشکه ای در سال قبل بود که تنها اندکی کمتر از متوسط خرید روزانه چین از ایران در سال ۲۰۱۱ و قبل از تشدید تحریم ها بود.
تحریم های غرب علیه ایران در اواخر سال ۲۰۱۳ میلادی اندکی کاهش یافت و این کشور اجازه یافت تا روزانه حدود یک میلیون بشکه نفت صادر نماید.
چین در سال گذشته میلادی، با استفاده از فرصت کاهش قیمت جهانی نفت، مجموع واردات خود را افزایش داد تا حجم ذخایر استراتژیک خود را بالا ببرد. در ماه دسامبر، حجم کل واردات نفت چین برای اولین بار به ۷ میلیون بشکه در روز رسید.
در ماه ژانویه واردات نفت چین از عربستان نیز کاهش یافت و با افتی ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱.۰۲ میلیون بشکه در روز رسید.
اما واردات این کشور از روسیه در ماه ژانویه ۳۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت. روسیه سال گذشته پس از عربستان و آنگولا به سومین وارد کننده نفت به چین تبدیل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *