چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۵
۲۸
بررسی مواضع ابتکار بعد از بحران ریزگردها؛

از اظهارنظر درباره داعش تا رفع حصر/ دولت قبل و داعش مقصر ریزگردها!

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب: 409773
خانم ابتکار گویی احساس می‌کند تمام وظیفه خود را در قبال مردم خوزستان و محیط زیست کشور انجام داده لذا کمک به وزیر امور خارجه را با اظهار نظر در مورد داعش پیگیری می‌کند و از سوی دیگر تلاش می‌کند تا با طرح موضوع حصر هوای دوستان اصلاح‌طلب خود را داشته باشد.
از اظهارنظر درباره داعش تا رفع حصر/ دولت قبل و داعش مقصر ریزگردها!
گروه جامعه جهان نيوز ـ سید یوسف‌آل‌داود: بعد از بحران ریزگردها در خوزستان و بالا گرفتن انتقادات مردمی نسبت به عملکرد ضعیف سازمان حفاظت محیط زیست، معصومه ابتکار تلاش کرد تا با مجموعه‌ای از اظهارنظرهای بی‌ربط، افکار عمومی را از عملکرد سازمان متبوعش منحرف کند و از طرف دیگر حمایت یک جناح خاص سیاسی را جلب نماید.

ساعت‌ها از شروع بحران نفس‌گیر ریزگردها در استان خوزستان می‌گذرد و همه توقع دارند تا رئیس سازمان حفاظت محیط زیست یک راهکار عملیاتی حداقل کوتاه مدت برای مردم خوزستان ارائه کند اما اولین اظهارنظر خانم ابتکار همه را در حیرت فرو می‌برد. ابتکار در اقدامی نسنجیده تلاش می‌کند تا مسئولیت موضوع را بر دوش دولت قبل بیاندازد.

دو سه روزی از بحران سپری می‌شود و پس از بارش باران و در وضعیتی که هوای استان در شرایط مطلوب قرار می‌گیرد خانم مسئول با کلی تبلیغات راهی خوزستان می‌شود. ابتکار شرکت در نشست‌های فراوان و گرفتن عکس یادگاری در اطراف اهواز را در دستور کار قرار می‌دهد و بلافاصله به تهران می‌آید.

از اینجا به بعد گویی وی احساس می‌کند تمام وظیفه خود را در قبال مردم خوزستان و محیط زیست کشور انجام داده لذا کمک به وزیر امور خارجه را با اظهار نظر در مورد داعش پیگیری می‌کند و از سوی دیگر تلاش می‌کند تا با طرح موضوع حصر هوای دوستان اصلاح‌طلب خود را داشته باشد.

در مصاحبه ابتکار با تلویزیون ABC آمریکا که در تاریخ ۱۹ فوریه سال جاری انجام شده وی تلاش می‌کند تا به ضرورت همکاری ایران و آمریکا برای مقابله با داعش اشاره کند از سوی دیگر وی در مراسم افتتاح دفتر انجمن اسلامی دانشگاه شریف نیز می‌گوید: «دولت تلاش خود را برای رفع تمام حصرها و ایجاد فضای بازسیاسی می‌کند ولی این در اختیار روحانی نیست و قوای مختلف باید همکاری کنند.»

آنچه گفته شد تقریبا مختصری از عملکرد دو هفته‌ای خانم رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از شروع بحران ریزگردها در خوزستان تا چند روز پس از آن است. در واقع معصومه ابتکار ظرف مدت کوتاه چند روزه تمام مشکلات زیست محیطی را حل می‌کند و سریعا به سراغ داعش می‌رود!

از طرف دیگر ابتکار علاوه بر دولت نهم و دهم، داعش را نیز یکی دیگر از عوامل بحران زیست محیطی خوزستان معرفی می‌نماید. با ادامه این روند ظاهرا خانم رئیس سازمان، چند وقت دیگر فعالیت گروه بوکوحرام در صحرای بزرگ آفریقا را عامل بلند شدن خاک و آلوده شدن جو کره زمین اعلام خواهد کرد!

هرچند این شیوه عملکرد خانم ابتکار کاملا برای مردم طبیعی شده است اما احتمالا تا دور بعد اوج گرفتن بحران ریزگردها در خوزستان شاهد فعالیت چندانی از جانب سازمان حفاظت محیط زیست نخواهیم بود.

جالب آنجاست که در تمام دوران ریاست جمهوری دهم بارها و بارها بحران دریاچه ارومیه و اثرات ناشی از نابودی این زیست بوم طبیعی در رسانه‌های جریان اصلاحات مورد بررسی قرار می‌گرفتند اما از زمان روی کار آمدن ابتکار در راس سازمان حفاظت محیط زیست تغییر محسوسی در وضعیت دریاچه حاصل نشده است اما بررسی شرایط این دریاچه به گونه‌ای محسوس در رسانه‌های حامی خانم ابتکار، کمرنگ شده است.

هر چند بحران ریزگردها در استان خوزستان بدلیل توجه ویژه رسانه‌ها سرانجام با مختصر واکنشی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست روبرو شد اما همین غفلت درباره استان سیستان و بلوچستان و موضوع گسترش روزافزون ریزگردها در این استان نیز وجود دارد که هیچ‌گاه با اقدام خاصی از جانب خانم ابتکار روبرو نشده است.

داستان سیاسی کاری مشکلات مردم و بازیچه قراردادن آن در راستای اهداف جناحی موضوع قابل توجیهی نیست لذا لازم است تا مسئولین امر برای جلوگیری از این شیوه رفتار سیاسی تذکر لازم را به خانم ابتکار بدهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خانم ابتکار شما خودت مقصری در انتقال آب خزر به کویر توسط وزارت نیروی دولت فعلی چرا مثل بنزین عمل نکردی فقط گفتی طرح مغایر زیست محیطی و مخالفی چرا مثل بنزین اقدام عملی نکردی
جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
ای کاش آقای رییس جمهور ایشان را حوزه های دیگری مثل وزارت امور خارجه یا وزارت کشور و.. به کار می گرفتند که تخصص و علاقه بسیار زیادی در آنجا دارد. علاقه وافر و شدید ایشان به امور سیاسی و سیاسی کاری اوضاع و شرایط بر کسی پوشیده نیست. با این رویه ای که وی در پیش گرفته احیا و توسعه محیط زیست که هیچ امیدوارم شرایط بدتر از این نشود که ظاهرا ....
با چه زبان و عملکرد و سیاستی باید به شما دولتی ها و ما ثابت کند که علاقه ای به این حوزه ندارد ... خدمت رسانی که زورو اجبار نمی شود....
United States
کلا علاقه دارن به کارهای سیاسی
چُغوک=گنجشک
نه بابا سیاسی چیه!!!!!!!!!!
در امور پخت و پَزنهادریاست جمهوری و لابی بنزینی بهتر به کارمیان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
به یاد دارم وقتی دولت تدبیر و امید! به روی کار آمد از جمله نقاط قوت خود را که به آن فخر می فروخت ومایه ماباهات می دانست، حضور شخص این خانم بود. طوری تبلیغ می کردند که وی این کاره است، خوب می تواند از پس بحرانهای محیط زیستی که به مرحله هشدار رسیده اند، برآید . کار دان و کار بلد است . کلا اگر بیاید ال می شود وبل می کند ولیکن با وجود گذشت یک سال و نیم از کسب میز و پست و سمت دریغ از ....
محمد صابر
خانم ابتکار زاده و اقعا ابتکار به خرج دادن بابت این کلام در گونه الهی پیر شی ننه
m
Iran, Islamic Republic of
جهان جان خوبه یه طوری میخوای بگی که ریزگردها امسال اومده ؟؟....
United States
هرچی باشه این رئیس باید به خاطر عملکردش استعفا بده
عین سین
Iran, Islamic Republic of
این خانم خودش هم ریزه وهم داره می گرده!!با خودش مبارزه کنه؟؟!!
سیدحسنی
Norway
چند روز دیگه میگه تاختن اسب های سپاه دشمنان اسلام در جنگ بدر سبب به راه افتادن گرد و خاکی شد که تا به امروز ادامه دارد :))
خانم ابتکار همون نمایش یوز ایرانی براش بسه
United States
یوز چی؟
یوز دیگه چیه؟
بیسواد بی شناسنامه عقل سالم در بدن سالم جهنمی
مجیداعتمادی
خانم ابتکار در دولت اصلاحات کمتر نخود هر آشی می شد ظاهرا مسن شدن بعضی ها آنان را سیاست بازتر مینماید
United States
هی بلدم بلدمشون این بود؟؟؟
بابا اینا فقط فک میزنند از وجدان یوخ
United States
من نمی دانم کارسازمان محیط زیست چیست .این همه اعتبار درکجا خرج میشود..این ابتکارچه شق القمری درهشت سال کردکه دوباره وی رییس شد.
ایشان یک کار دیگر هم می کند. ظاهرا بیاد کودکی د...خنده هایی تحویل می دهد که مایه دل آشوب میشود
بابا همین که بر ملت مشخص شد که وجدان کاری ندارد برای ملت کافی است و فقط برای پول و قدرت و با التماس این پست را گرفت کافی است یا حق
صالحی
Iran, Islamic Republic of
دیروز پارک پردیسان رفتیم بسیار متاسف شدم این پارک بزودی به یک کویر تبدیل خواهد شد لطفا هرچه سریعتر آن را تحویل شهرداری برید تا تغییرات داده شود
بازم خدا این .. خیر بده مثل اون ... نگفت تورم صفر شده !!!!
یک مهندس محیط زیست
Iran, Islamic Republic of
وضع محیط زیست در کشور در دوره اصلاحات ودر همین دولت به اصطلاح اعتدال بدترین وضع را داشت ودارد ودلیلش هم همین سیاسیکاریهای این حاج خانوم است.اگرمحیط زیست تعامل بیشتری داشت وزودتر می جنبید قطعا هموطنان خوزستانی ما اینقدر در رنج نمی افتادند.وضع الودگی دریای خزر، ووضعیت انباشت زباله در حاشیه رودخانه ها وبسیاری از معضلات دیگر که در سیاسیکاری اینهاکم رنگ شده است.
Iran, Islamic Republic of
چطور حسين شريعتمداري در باره همه چيز و همه كس اظهار نظر ميكند مهم نيست
Iran, Islamic Republic of
....چه خوب ایشان نمی گویند ریاست داعش با رئیس جهمری سابق ایران است. جای این حرفا که فقط در این دولت یاد گرفته اند که توپ را در زمین دولت قبل بیاندازند بفکر راه حل مشکل باشند. جای اینکه این همه وقت صرف حرفای بیهوده کنند و کشور را دچار چالش کنند بفکر راه درست کردن باشند اون دولت خوب یا بد دوره اش تمام شده. مهمو این است که شما در دوره خود چکار می کنید و چه به یادگار خواهید گذاشت مردم در ایران رای دادن تا کشور به صلح و آرامش برسد ولی متاسفانه فقط می شنویم دولت قبل دولت قبل... خانم ایتکار جای اینکه دنبال مقصر باشید وقت خودتان و سازمانی که در دست شماست را صرف راه حل برای مشکلات مردم نماید.اگر هم نمی توانیم مسئولیت خودتان را انجام دهید استفاء دهید
Iran, Islamic Republic of
این خانم جای لبخندهای مسخره یه کمی بفکر کار کردن باشه. واقعا اینا به چه مبنای انتخاب میشن؟؟؟؟ کابینه این دولت یاد گرفتن فقط بگن دولت قبل اینطوری بود اونطوری بود. 4سال این حرف ها رو تحویل مردم میدن بعد میگن ببخشید چهارسال اول ما تموم شد وقت کم آوردیم دوباره واسه رای آوردن میان تو رسانه میگن این کار و انجام میدیم اون کار انجام میدیم. رئیس این دولت فقط گفت اعتدال پس جای اینکه فقط وقت خودش را صرف کند برای اینکه به مردم ثابت کند دولت قبل سرو پا اشتباه بوده وقت برای صرف مشکلات مردم نماید. مردم خودشان می دانند.
Iran, Islamic Republic of
میگم تو ممکلت ما الان هر اتفاقی میافته یا احمدی نژاد مقصره ا داعش.... چه خوب این دوتا هستن که خانم ابتکار و این دولت گناه را به گردن چه کسانی آویزان می کردند!!!!!!!!!!!!!! ای کاش وقتی بعنوان یه مدیر صندلی را اشغال کردید کمی هم برای این ممکلت کار می کردید
Iran, Islamic Republic of
اگه بخوایم حساب کنیم مشکل ریز گردها بر می گرده به دولت آقای خاتمی چون اون زمان هم این مشکل بود باید دید زمان آقای خاتمی که رئیس سازمان محیط زیست بوده
سیستانی
طبق توافقات پشت پرده حزبی،بایدبه ایشان پستی میدادندتاسرشان گرم باشد!کسی دلسوزمردم خوزستان وسیستان و...پرنده وچرنده نیست!اگرصدتاشکایت هم بکنید،جواب میدهند:خشک سالی است!چکاربایدبکنیم؟به ابرهاهم نمیتوانیم دستوربدهیم ببارند!!
کاظم
Romania
به دولت محترم توصيه مى کنم مواظب خانم ابتکار باشند ىه وقت فرار مغزها پيش نياد واز چنين انديشمندى محروم شويم!!!!!!!!