پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ارتفاع ۲.۵ متری موج در خلیج فارس

چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۵
کد مطلب: 409582
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خبر داد.
به گزارش جهان، احد وظیفه در گفتگو با مهر گفت: فردا با عبور تدریجی سامانه بارشی از نواحی غربی کشور بارش برف و باران در بخش‌هایی از مرکز، شمال شرق، شرق، سواحل مرکزی و شرقی خزر، دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، در روز پنجشنبه پدیده گرد و خاک در جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست. در روز جمعه(۸ اسفندماه) عمده فعالیت سامانه بارشی در شرق و جنوب شرق کشور خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: نقشه های پیش یابی نشان می دهد که به سبب وزش باد شدید از اواخر روز پنجشنبه و طی روز جمعه خلیج فارس مواج خواهد بود و ارتفاع موج در نیمه شرقی آن به حدود ۲/۵متر خواهد رسید. از این رو توصیه می شود که شناورهای سبک و قایقهای تفریحی از تردد در این نواحی خودداری کنند.

وی با اشاره به ورود یک سامانه بارشی به کشور است که موجب بارش باران و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف می شود تصریح کرد: بر این اساس فردا بارش باران و برف در استانهای گلستان، خراسان رضوی، غرب خراسان شمالی، یزد و بویژه در کرمان و روز جمعه در استان کرمان و بارش باران در استانهای سیستان و بلوچستان و هرمزگان پیش بینی ی شود.

وظیفه یادآور شد: همچنین در این روز در برخی نقاط استانهای کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی افزود: فردا آسمان تهران نیمه ابری، در شهرهای شرقی ابری همراه با بارش پراکنده و گاهی وزش باد خواهد بود. بیشترین دمای این روز ۱۱ و کمترین آن ۴ درجه سانتیگراد خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *