جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

۵۰ملیت جهان در مجتمع جامعه المصطفی مشهد

پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب: 409580
معاون آموزشی مجتمع جامعه المصطفی العالمیه مشهد گفت: تعداد یک هزار و ۲۰۰ نفر از طلاب سراسر جهان با ۵۰ ملیت متفاوت در این مجتمع تحصیل می کنند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت‌الاسلام محمدرضا کمیلی عصر چهارشنبه در نشست خبری به منظور تشریح برنامه‌های هجدهمین المپیاد طلاب غیر ایرانی بیان کرد: در این مجتمع علاوه بر ارایه آموزش از مقطع تحصیلی کاردانی تا دکترا آموزش زبان فارسی و همچنین معارف اسلامی به صورت فشرده به منظور اشنایی طلاب کشورهای مختلف جهان ارایه می شود.

وی با اشاره به برگزاری هجدهمین المپیاد طلاب غیر ایرانی در هشتم اسفند ماه سال جاری در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بیان کرد: این ازمون در مرحله مقدماتی در قالب ۱۰ رشته و در سه حوزه ازمونی در قالب ۱۰۰ سئوال در مشهد برگزار می شود.

حجت الاسلام کمیلی رشته های مورد ازمون را شامل معارف اسلامی، علوم، قرآن، حدیث، کلام اسلامی، فقه و علوم تربیتی عنوان کرد و گفت: تعداد ۴۳۰ نفر در این ازمون شرکت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه آمار شرکت کنندگان امسال در مقایسه با سال گذشته از افزایش برخوردار بوده است ادامه داد: تعداد۲۵۱ نفر از شرکت کنندگان در این آزمون را برادران و تعداد ۱۸۰ نفر را خواهران تشکیل می دهند.

معاون آموزشی مجتمع آموزش عالی جامعه المصطفی مشهد با اشاره به جوایز در نظر گرفته شده در این آزمون نیز گفت: نفر نخست این ازمون کمک هزینه ۷ میلیون ریالی سفر به عتبات عالیات و نفرات دوم و سوم نیز به ترتیب کمک هزینه های ۵ الی ۳ میلیون ریالی دریافت می کنند.

وی افزود: مرحله نهایی این ازمون اردیبهشت ماه سال اینده و در شهر قم برگزار می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *