پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

ادامه بی‌عدالتی علیه سیاهپوستان در آمریکا

چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۰۶
کد مطلب: 409391
وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد مدارک کافی برای متهم کردن «جرج زیمرمن» که نوجوان سیاهپوستی را در سال ۲۰۱۲ به قتل رسانده بود، وجود ندارد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از اسپاتنیک خبرداد، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد علیه «جرج زیمرمن» افسر پلیسی که در فوریه ۲۰۱۲ «تریون مارتین» نوجوان ۱۷ ساله سیاهپوست را به ضرب گلوله به قتل رسانده بود، اتهاماتی مطرح نخواهد شد.

مقامات قضایی آمریکا همچنین گفتند مدارک کافی برای متهم کردن زیمرمن به ارتکاب یک جنایت نژادپرستانه در شلیک به مارتین وجود ندارد.

هیات منصفه دادگاه شهر نیویورک آذرماه نیز دانیل پانتالئو افسر پلیسی را که اقدام به خفه کردن اریک گارنر فرد غیرمسلح سیاهپوستی که مشکل تنفسی داشت، کرده بود تبرئه کرد و این امر باعث شد موج گسترده‌ای از اعتراضات علیه بی عدالتی آمریکا را فرا بگیرد.

خبر تبرئه این پلیس نیویورکی از ارتکاب به قتل یک سیاهپوست دیگر در حالی منتشر شده است که در پیش از آن شهر فرگوسن ایالت میسوری شاهد صدور حکم برائت دیگری برای افسر قاتل مایکل براون نوجوان ۱۸ ساله غیرمسلحی بود که در ماه سپتامبر به ضرب گلوله وی کشته شد.

پس از اعلام حکم برائت هیات منصفه، علاوه بر میسوری، چندین ایالت دیگر آمریکا نیز علیه بی عدالتی و نژادپرستی علیه سیاهپوستان تظاهرات‌های گسترده‌ای برگزار کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *