پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۱

مچ اندازی؛ ریشه "قوی‌ترین مردان ایران"

چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب: 409360
دبیر کل ائتلاف بزرگ قهرمانان , پیشکسوتان , پهلوانان و نخبگان ورزش کشور را می‌توان یکی از شاخص‌ترین ورزشکاران کشور دانست که در بیشتر رشته‌های قدرتی مدارج ترقی را تا مرحله مربیگری طی کرده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، پهلوان اکبر غلامی در گفتگو با فاطر نیوز اظهار داشت: ما توانستیم پایه گذار چند رشته قهرمانی و پهلوانی باشیم از جمله قوی‌ترین مردان ایران که در ابتدا با مچ اندازی شروع شد. کار ما به تدریج گسترده‌تر شد تا جایی که حدود ۴۰ میلیون بیننده داشتیم.

غلامی درباره ائتلاف بزرگ قهرمانان، پیشکسوتان، پهلوانان و نخبگان ورزش کشور که وظیفه دبیر کلی آنرا به عهده دارد گفت: ما ائتلافی به نام «ائتلاف بزرگ قهرمانان، پیشکسوتان، پهلوانان و نخبگان ورزش کشور» را پایه گذاشتیم که در آن به ورزش همگانی که از توصیه‌های رهبر عزیزمان است، می‌پردازیم.

وی با اشاره به ضرورت حفظ اخلاق و ترویج روحیه پهلوانی و قهرمانی در ورزش کشور گفت: در سال‌های اخیر شاهد بد اخلاقی‌هایی بودیم که برای مثال یک قهرمان فوتبال، قهرمانی دیگر را به زندان می‌اندازد.

غلامی تاکید کرد: تقدیر از پیشکسوتان از برنامه‌های جدی ماست. زمانی که که کار برای خداست، خودش به آن عزت و آبرو می‌دهد.

پهلوان غلامی ورزش را از کاراته شروع کرد و توانست دان ۲ و گواهینامه مربیگری این رشته را کسب کند. سپس به سراغ کشتی رفت و بعد از آن رشته قوی‌ترین مردان را به وجود آورد. بعد از آن ورزش موی تای (تای بوکسینگ) را در تاریخ ۲۷ سپتامبر ۱۹۹۵ از تایلند به ایران آورد.

پهلوان غلامی در حال حاضر رئیس کمیته ورزش باستانی جانبازان و معلولین استان تهران، مدیر عامل موسسه فرهنگی ورزشی پهلوانان، قوی‌ترین مردان پولادین و رئیس انجمن ورزشکاران مجمع متخصصین ایران است.

زدن رکورد پرس سینه با هالتر (۲۶۰ کیلوگرم) قوی‌ترین مردان جهان، کشیدن هواپیما و تریلی با گردن، کشیدن جیپ ۱۰۶ با مهمات به وزن ۵ تن با دندان و ... از جمله رکوردهایی است که وی در کارنامه ورزشی خود را ثبت کرده است.

پهلوان غلامی در مورد علاقه‌اش به ورزش و به ویژه ورزش جانبازان و معلولین گفت: پدر و مادر من اهل ورزش بودند و ما ۱۱ برادر و ۸ خواهر همیشه مراقب هم و با ورزش مأنوس بودیم. من در سال ۱۳۶۲ در عملیات‌های نصر یک، نصر ۲، والفجر ۲ و خیبر حضور داشتم و در منطقه طلاییه مجروح شدم و از آن تاریخ در خدمت عزیزان جانباز هستم. من دوستان خوبی دارم که همیشه حامی جانبازان، ایتام و در خدمت نظام هستند. عشق ورزش من را به طرف خود می‌کشد و در ورزش هم خیر و برکت است چون دل جوانان را شاد می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کتایون
کسی از همه قوی تر است که بتواند هوای نفسش را به زمین بزندو بینی اش را به خاک بمالد