پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۱
جلیلی در مراسم افتتاحیه اردوی راهیان نور:

رژیم صهیونیستی جرأت پاسخگویی ندارد

سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب: 409355
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز تودهنی بزرگی رژیم صهیونیستی از حزب الله می خورد، اما جرأت پاسخگویی ندارد و نه تنها روند پیروزی هایش متوقف شده بلکه به شکست هم تبدیل شده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سعید جلیلی در مراسم افتتاحیه اردوی راهیان نور که عصر امروز در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به پیروزی ایران در هشت سال جنگ تحمیلی گفت: همچنان که ایران در هشت سال دفاع مقدس بر خلاف همه محاسبات پیروز شد، می تواند در دیگر عرصه ها نیز پیروز شود و موفقیت کسب کند.

وی با اشاره به مولفه موفقیت ایران در دوران دفاع مقدس افزود: یک پارادایم و مناسبات جدیدی وارد عرصه شد که این مناسبات جدید همه محاسبات را بهم ریخت و کشوری که همه فکر می کردند بازنده این میدان نبرد است را پیروز کرد.

عضو تشخیص مصلحت نظام با طرح این سوال که چه قدرتی و چه عنصری در فرهنگ ما ایجاد شد که توانستیم اراده خود را بر دشمن تحمیل کنیم، ادامه داد: همه می گفتند که شاه باید باشد اما ما گفتیم که نباید باشد. همه گفتند نباید هسته ای شوید، اما ما گفتیم باید هسته ای شویم. چگونه توانستیم اراده خود را بر دشمنان تحمیل کنیم؟ این رمز موفقیت، مردم سالاری دینی است.

جلیلی اضافه کرد: اگر غرب صحبت از دموکراسی می کند اعتقاد دارند که مردم بیایند رأی بدهند و بروند، اما در ایران کسی نمی آید رأی بدهد و برود، بلکه در کشور ما یک اندیشه و مردم سالاری دینی شکل گرفته که وقتی که رأی می دهند، پای آن اندیشه و انتخاب خود می ایستند و حاضرند چهار شهید هم بدهند و می بینیم که نه تنها این تفکر متوقف نمی شود، بلکه تکثیر هم می شود. آزادسازی خرمشهر به آزادسازی جنوب لبنان هم می رسد.

وی خاطر نشان کرد: امروز تودهنی بزرگی رژیم صهیونیستی از حزب الله می خورد، اما جرأت پاسخگویی ندارد و نه تنها روند پیروزی هایش متوقف شده بلکه به شکست هم تبدیل شده است.

عضو شورای عالی امنیت ملی با اشاره به ضرورت تداوم پارادایم و عنصری که ایران را در ۸ سال جنگ تحمیلی پیروز کرد، گفت: ما باید این پارادایم و مناسبات جدید را امتداد ببخشیم و به سایر حوزه ها گسترش دهیم و بتوانیم در دیگر عرصه ها نیز همچون جنگ، حماسه بیافرینیم.

جلیلی افزود: دشمن متوجه شده است هر جا که صحنه رویارویی شکل می گیرد، شکست می خورد، لذا به دنبال انحراف و انصراف در مبارزه است و این اهداف خود را از طرق مختلف پیگیری می کند که یکی از آنها ایجاد پدیده داعش است و با تشکیل این گروه جنایتکار سعی دارد ظرفیتی که در جهان اسلام می تواند در راستای مبارزه با جبهه استکبار استفاده شود را معطوف به مبارزه درونی کند.

وی تصریح کرد: از سویی دیگر دشمن سعی دارد اصل مبارزه و اسلام ناب را منحرف کند و شما را نسبت به داشته های خود دچار تردید کند. از همین سو، نه تنها شما را تهدید می کند بلکه می گوید داشته هایتان را من باید تعیین کنم.

عضو تشخیص مصلحت نظام اولین گزینه روی میز دشمن را گزینه نظامی نام برد و گفت: دشمن از گزینه نظامی در هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران استفاده کرد و دیدند که این گزینه شان بی اثر است لذا به دنبال گزینه دیگری می رفتند و آن گزینه متزلزل کردن شما در باورها و اندیشه هایتان است و امروز می بینیم بیش از ۱۷۰ شبکه ماهواره ای بر علیه ایران پشتیبانی می شود آیا آنان نگران اوقات فراغت ایرانی ها هستند؟ آنها به دنبال ایجاد تردید در داشته ها و باورهایتان هستند.

جلیلی با اشاره به سفرهای راهیان نور ادامه داد: در این سفرها باید در تفکر بسیجی که عامل پیروزی ایران در دفاع مقدس بود، تامل کنید و آن را در سایر صحنه ها امتداد ببخشید تا در دیگر عرصه ها ظهور و بروز یابد و هدف سفرهای راهیان نور نیز باید همین باشد.

وی خاطر نشان کرد: سهم تفکر بسیجی، اندیشه اسلام ناب که در این کشور پرچمش را امام(ره) و شهدا بلند کردند، ما هم باید بتوانیم این پرچم و تفکر را در سایر عرصه ها استمرار، ظهور و بروز دهیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی همچنین با اشاره به مذاکره ایران و آمریکا عنوان کرد: اینکه مقام معظم رهبری می گویند من به آمریکا اعتماد ندارم، بر اساس تجربه تاریخی در همین انقلاب ما و در عرصه های مختلف است.

جلیلی اضافه کرد: ما یک منطق روشن داریم و باید از این منطق خود دفاع کنیم.

وی دیگر مولفه پیروزی ایران را قدرت نرم آن دانست و گفت: اگر ما توانستیم در جنگ سخت پیروز شویم، به دلیل قدرت نرم ما بود، لذا باید در عرصه جنگ نرم قوی تر باشیم و لازمه آن این است که مولفه های قدرت نرم خود را در جنگ سخت بشناسیم؛ چراکه تمام تلاش دشمن این است که منابع قدرت نرم ما را تخلیه کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با بیان اینکه تمدنی که در دنیا شکل گرفته بر مبنای مناسبات غیرعادلانه است، گفت: از یکطرف قدرت های استکباری به صراحت می گویند من باید حق وتو و سلاح هسته ای داشته باشم و دیگران نباید داشته باشند و حالا یک پدیده ای در مقابل آنان نه تنها ایستاده بلکه در ایستادگی خود موفق هم شده است.

جلیلی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته ای خود در سال ۸۸ ادامه داد: در سال ۸۸ یکی از گفتگوهای ما بر سر غنی سازی ۲۰ درصد بود و ما تاکید داشتیم که یک میلیون بیمار نیازمند این سوخت هستند، اما آنها وقتی که احساس کردند ما به این سوخت نیاز داریم از آن به عنوان اهرم فشار بر علیه ما استفاده کردند، اما ما این فشارها را نپذیرفتیم و خودمان تولید سوخت ۲۰ درصد را آغاز کردیم که این در سایه رابطه متقابل بین نظام و دانشگاه ایجاد شد.

وی با بیان اینکه تحریم ها بخاطر دفاع نظام از پیشرفت های علمی و تحقیقاتی است، گفت: نظام اجازه نداد که غربی ها مسیر علم، تحقیقات و پیشرفت ما را متوقف کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: چه کسی توانست جلوی این زیاده خواهی ها و زورگویی‌های دشمن بایستد؟ شهید شهریاری. او بدون دریافت یک ریال توانست سوخت ۲۰ درصد را ادامه دهد، لذا تفکر بسیجی فقط منحصر به ظرف زمانی جبهه نیست.

جلیلی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا سران فتنه محاکمه نمی شوند، گفت: چیزی که نظام را حفظ کرده است همراهی مردم است، لذا در فتنه خواستند مهمترین منبع قدرت نظام را که آن هم مردم‌سالاری دینی است، تضعیف کنند که مهمترین عاملی که می تواند این توطئه را خنثی کند، آگاهی خود مردم است. بنابراین سران فتنه باید در افکار عمومی مردم محاکمه شوند.

دبیرسابق شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به این سوال که چرا مقام معظم رهبری گفته اند که اگر این توافقات به نتیجه نرسد، طرف غربی ضرر کرده است، توضیح داد: ایران یک حقوقی دارد و در این مذاکرات از حقوق خود دفاع می‌کند. یکی دفاع از حقوق و دیگری ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌ها و امروز در روند رفتاری که دشمن داشته است حتی موجب ارتقاء سطح فکری جامعه ما خواهد شد و شناخت عمیق تر نسبت به رفتار دشمن را ایجاد می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


درود بر جلیلی.