سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۱

پدرمعنوی داعش درلیبی‌چه‌می‌کند+عکس

دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب: 409111
پدر معنوی گروه تروریستی داعش در شهر سرت لیبی بر ضرورت فرمانبرداری مردم لیبی از دستور شریعت از طریق بیعت با خلیفه مسلمانان تاکید کرد.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، «ترکی البنعلی» که پدر معنوی گروه تروریستی داعش محسوب می‌شود وارد شهر سرت لیبی شد که اخیرا به تصرف نیروهای داعش در آمده است.

رادیو محلی شهر سرت لیبی سخنان و درس‌های ترکی البنعلی را پخش کرد که از شخصیت‌های معروف گروه داعش محسوب می‌شود.


به گفته شاهدان در داخل سرت، البنعلی در دروس خود بر ضرورت فرمانبرداری مردم لیبی از دستور شریعت از طریق بیعت با خلیفه مسلمانان تاکید کرد.

وی به مردم هشدار داد در صورتی که زیر پرچم دولت خلافت (به ریاست ابوبکر البغدادی) در نیایند، مانند کسانی هستند که در زمان جاهلیت پیش از اسلام مرده‌اند.


صفحه داعش در توئیتر پیش از این خبر ورود ترکی البنعلی بحرینی تبار را به لیبی به عنوان فرستاده گروه داعش در این کشور اعلام کرده بود که یکی از شخصیت‌های مهم معنوی گروه داعش محسوب می‌شود.

روزنامه گاردین در تحقیقاتی گسترده درباره البنعلی نوشت: وی که ۳۰ سال دارد و مقامات بحرینی تابعیت او را لغو کرده‌اند فعالیت خود را به عنوان مبلغ گروه‌های تندرو در سوریه آغاز کرد و در مارس ۲۰۱۴ خواستار پیوستن تندرو‌ها به گروه داعش شد و به این ترتیب به یکی از شخصیت‌های رسانه‌ای مهم این گروه تبدیل شد.


به نوشته گاردین، البنعلی نماینده داعش در مذاکرات با آمریکا برای آزادی «پیتر کاسیگ» شهروند ربوده شده آمریکایی بود که بعدا اعدام شد.

عزیمت البنعلی به لیبی آغازگر دوره جدیدی از فعالیت داعش در این کشور محسوب می‌شود. داعش در صدد جذب اعضای لیبیایی و ایجاد پایگاهی وسیع‌تر برای خود در این کشور است هرچند در حملات قبلی خود در لیبی به اعضای غیرلیبیایی متکی بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یک چک سفید از بندر بن سلطان بگیره بیاد تا در جمع تمامی علمای بزرگ اسلام ثابت کنیم قد یک بچه دبیرستانی هم نمی فهمد.