پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

ناو فرانسوی در جنگ علیه داعش+تصاویر

دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب: 409109
با دستور وزیر دفاع فرانسه ناو هواپیمابر شارل دوگل از بامداد دوشنبه عملا به همراه نیروهای ائتلاف بین المللی وارد عملیات علیه داعش شد.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، بنا بر اعلام منابع نزدیک به وزیر دفاع فرانسه، ناو هواپیمابر شارل دوگل این کشور روز دوشنبه ۲۳ فوریه به عملیات نظامی ائتلاف بین المللی علیه داعش پیوست.

به گفته منابع مذکور «ژان ایو لودریان» وزیر دفاع فرانسه دستور داده ناو هواپیمابر شارل دوگل از بامداد روز دوشنبه ۲۳ فوریه عملا به همراه نیروهای ائتلاف بین المللی وارد عملیات علیه گروه داعش شود.

جنگنده‌های فرانسوی رافائل، بامداد روز دوشنبه با برخاستن از روی عرشه این ناو برای حمله به مواضع داعش به سوی عراق پرواز کردند. این ناو در ۲۰۰ مایلی شمال بحرین در آبهای خلیج فارس مستقر است.

انتظار می‌رود این هواپیما‌ها ظرف یک ساعت و نیم به اهداف خود در عراق برسند و این نصف مدت زمانی است که این هواپیما‌ها از پایگاه الظفره در امارات به کار می‌بردند.

فرانسه از پایگاه هوایی الظفره در امارات برای عملیاتش در منطقه استفاده می‌کند.

ناو هواپیمابر شارل دوگل روز ۱۳ ژانویه گذشته برای انجام یک ماموریت ۵ ماهه بندر تولون در جنوب فرانسه را ترک کرد و قرار است برای چندین هفته همراه با ناوهای آمریکا و دیگر اعضای ائتلاف در عملیات نظامی علیه داعش شرکت کند.

قرار است این ناو پس از پایان ماموریتش به هند برود.


















 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عین سین
Iran, Islamic Republic of
الان اینا کجان؟و علامت مبارزه اونا با داعش، چطوری فهمیده میشه؟ما را گرفتین؟اینا به داعش کمک نکنن که میکنن!!ما ازشون مبارزه نخواستیم