جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
افخم مطرح کرد؛

لزوم تشکیل دولت وحدت ملی در لیبی

يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۵۵
کد مطلب: 408935
سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: شکل‌گیری دولت متحد ملی در لیبی، راه را بر تروریست‌ها و افراط‌گرایان خواهد بست.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مرضیه افخم در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر انفجار بمب در نزدیکی سفارت کشورمان در لیبی، ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی اظهار داشت: اطلاعات دقیق، حاکی از انفجار بمبی دست‌ساز در مقابل ساختمان اقامتگاه سابق سفیر جمهوری اسلامی ایران در طرابلس است که موجب خسارتی جزئی شده و خوشبختانه هیچگونه تلفات جانی و مالی در برنداشته است.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران، شرایط و اوضاع در لیبی را دنبال می‌کند و ضمن مخالفت جدی با دخالت بیگانگان در اوضاع لیبی، معتقدیم تحولات در این کشور باید از طریق توافق سیاسی و انجام گفتگوهای ملی میان طرف‌های درگیر به نتیجه برسد و زمینه‌ها برای شکل‌گیری یک دولت متحد ملی فراهم شود تا از این طریق راه بر تروریست‌ها و افراط‌گرایان بسته شود.

تکرار اشتباهات غرب در سوریه با «معارضه معتدل»

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه، آموزش و تسلیح گروه‌های مسلح را که «معارضه معتدل سوریه» نامیده می‌شود، نقض صریح قوانین بین‌المللی و تکرار اشتباهات راهبردی گذشته که منجر به شکل‌گیری داعش و جبهه النصرة و سایر گروههای تروریستی شده است، توصیف کرد.

افخم با اشاره به سیاست برخی کشورها در استفاده ابزاری از تروریسم اظهار داشت: در شرایطی که تهدید گروه‌های تروریستی امنیت منطقه و جهان را با خطر جدی مواجه کرده، اصرار ایالات متحده آمریکا و برخی کشورها به استمرار این سیاست اشتباه و پافشاری بر یک رویکرد غلط، نتیجه‌ای جز ویرانی و قربانی شدن انسان‌های بی‌گناه بیشتری ندارد.

وی سکوت سازمان ملل در قبال این اقدام آمریکا و برخی کشورهای منطقه را در تناقض با تحرکات این سازمان در اجرای طرح تعلیق درگیری‌ها در حلب دانست.

افخم افزود: ساده‌ترین راه مبارزه با گروههای تروریستی در سوریه روشن است؛ دولت آمریکا و هم‌پیمانان آن حداقل به قطعنامه‌هایی که در شورای امنیت به آن رأی داده، به ویژه قطعنامه اخیر ۲۱۹۹ احترام گذاشته و در جهت خشکاندن منابع مالی و لجستیکی تروریسم و توقف ارسال سلاح و نیروهای مسلح به داخل سوریه اقدام جدی به عمل آورند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *