سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱

سناریوی تکراری صهیونیست‌ها

يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۳۴
کد مطلب: 408933
سفیر اسرائیل در آلمان به بهانه افزایش یهود ستیزی در اروپا از یهودیان آلمان و اروپا خواست که به اسرائیل مهاجرت کنند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، " یاکوف هداس هندلسمن" سفیر اسرائیل در آلمان در گفتگو با روزنامه "تاگس اشپیگل" به بهانه افزایش یهود ستیزی در اروپا از یهودیان خواست که به اسرائیل سفر کنند.

وی در عین حال گفت: هر یهودی آزاد است در این باره تصمیم بگیرد که کجا می خواهد زندگی کند و اسرائیل وطن ملت یهود است. پس کسی که احساس تهدید می کند امروز این امکان را دارد که در هر زمانی به سوی ما بیاید. این تفاوت بین شرایط امروز و هشتاد سال پیش است. اسرائیل هر زمان به یهودیان خوش آمد می گوید و بخصوص امروز.

وی در ادامه گفت: اروپا در حال حاضر موجی از یهود ستیزی را تجربه می کند و مسلما این یک مسئله برای یهودیان است. اینکه یهود ستیزی هنوز در قرن بیست و یکم وجود دارد یک رسوایی است و اینکه این احساسات در اروپا وجود دارد یک رسوایی بزرگ تر است. یهود ستیزی در آلمان با نگاهی به گذشته در بدترین حالت قرار دارد.

سفیر اسرائیل در آلمان در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که متاسفانه من احتمال می دهم که حملات تروریستی در کپنهاگ آخرین اتفاق این چنینی نخواهد بود.

وی در ادامه درباره افزایش نفرت آلمانی ها از اسرائیل و سیاست های آن بر اساس نظر سنجی ها گفت: این مسئله دلایل زیادی دارد و یکی از آن ها گزارش های پوششی درباره اسرائیل است. در اخبار تقریبا تنها به درگیری ها و اختلافات خاورمیانه پرداخته می شود. مردم آلمان مثلا به خوبی درباره گوناگونی فرهنگ ها و زندگی روزمره در اسرائیل چیزی نمی دانند.

"هندلسمن" همچنین گفت: وقتی کلمه اسرائیل بیان می شود اکثر انسان ها به یاد جنگ و درگیری می افتند و این پدیده ای مربوط به آلمانی ها نیست.

در پی حمله به کنیسه‌ای در کپنهاگ، پایتخت دانمارک، نخست وزیر رژیم اسرائیل از یهودیان آن کشور خواست به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کنند.

وی همچنین پس از حمله خونین پاریس که موجب مرگ ۱۷ نفر از جمله چهار یهودی شد از یهودیان اروپا خواسته بود کشور خود را ترک کرده و سرزمین‌های اشغالی را برای زندگی انتخاب کنند.

این در حالی است که یهودیان اروپا رغبتی برای مهاجرت به اسرائیل ندارند. چندی پیش در همین ارتباط " جوزف شوستر" رئیس شورای مرکزی یهودیان در آلمان درخواست نخست وزیر اسرائیل از یهودیان برای سفر به اسرائیل به دلیل تهدید ترور را غلط ارزیابی کرد.

وی که در گفتگو با روزنامه "برلینر سایتونگ" سخن می گفت زندگی یهودیان در آلمان را همچنان امکان پذیر دانسته و هیچ دلیلی برای اینکه آن ها آلمان را ترک کنند ندانست.

رئیس شورای مرکزی یهودیان در آلمان با تاکید بر اینکه وقتی یک یهودی به اسرائیل می رود می تواند دلایل زیادی داشته باشد در عین حال گفت: ترس از حملات تروریستی نباید دلیلی برای این اقدام باشد. به این ترتیب وی به درخواست نخست وزیر رژیم صهیونیستی از یهودیان برای مهاجرت به سرزمین های اشغالی واکنش نشان داد.

سخنگوی جامعه یهودیان دانمارک نیز چندی پیش در واکنش به دعوت نتانیاهو از یهودیان این کشور برای مهاجرت به سرزمین‌های اشغالی گفت: "ما دانمارکی هستیم و در دانمارک باقی خواهیم ماند."

رئیس انجمن یهودیان اروپا نیز ماه گذشته با انتقاد شدید از چنین دعوت‌هایی این اقدام را عامل تضعیف و به خطر انداختن منافع یهودیان اروپا دانست.

خاخام مناخیم مارگولین، رئیس انجمن یهودیان اروپا نیز در پی حملات پاریس در اوایل ژانویه گفت: «اکثریت عمده یهودیان اروپا قصد مهاجرت به اسرائیل را ندارند. این نوع اقدامات اسرائیل به شدت به منافع جوامع یهودی که باید از حق زندگی ایمن در هر کجا برخوردار باشند، لطمه می‌زند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *