جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۳

برای رحیمی‌ حاشیه‌ امن درست‌ کردند

يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب: 408891
علیرضا دقیقی یکی از شاکیان پرونده اعطای نشان درجه یک خدمت به محمدرضا رحیمی معاون اول دولت محمود احمدی نژاد، گفت: احمدی نژاد برای اعطای نشان درجه یک خدمت به محمدرضا رحیمی، جلوی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ایستاد. او با این کار برای رحیمی و شایعه فساد مالی اش، حاشیه امن ایجاد کرد.
به گزارش جهان، این وکیل دادگستری در گفت و گو با "الف" ادامه داد: قبل از اعطای این نشان، براساس فرمایش آقای اژه ای مراتب فساد مالی رحیمی به ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اعلام شد، اما آقای احمدی نژاد نه تنها بر اعطای این نشان پافشاری کرد، بلکه به این ستاد گفت که حق ندارند رحیمی را مورد بازجویی قرار دهند یا دستگیر کنند. درحقیقت احمدی نژاد با این کار برای رحیمی حاشیه امن درست کرد.

وی افزود: رسیدگی قضایی باید برای این پرونده صورت بگیرد. حتی افرادی که تحت فشار آقای احمدی نژاد بدون اینکه پاکدستی رحیمی برایشان اثبات شود با اعطای نشان درجه یک خدمت به وی موافقت کردند دچار تخلف شده اند و باید به وضعیت آنان در دیوان تخلفات اداری کارکنان رسیدگی شود.

این وکیل دادگستری درباره قواعد حقوقی این شکایت گفت: طبق مصوبات هیئت وزیران، اعطای این نشان به یک کارمند دولت باید طبق اصول و مبنایی باشد که اگر رعایت نشد می شود این نشان را باطل کرد و آن را پس گرفت.

دقیقی افزود: ازجمله این اصول این است که کارمند، از ابتدا پاکدستی مالی اش را حفظ کند، موازین کارمندی را به طور دقیق رعایت کند و بعد از آن اگر خدمت خاصی مثل کمک به جامعه محرومین و مستضعفین را هم انجام داد شایسته گرفتن این نشان می شود. ولی محمدرضا رحیمی در همان قدم اول که پاکدستی است، مردود شده بود.

علیرضا دقیقی در پاسخ به این سوال که اکنون این پرونده درچه مرحله ای قرار دارد اضافه کرد: ما شکایت را به دیوان عدالت اداری تقدیم کرده ایم ولی از ما یک شماره مقرری خواستند که در مجموعه قوانین نبود. چهارشنبه هفته گذشته این شماره مقرری را هم تعیین کردیم و به دیوان عدالت اداری رساندیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مرد
میشه جمع کنید این اراجیف
اگر این طوری باشه ملت از خیلیا شاکین برن پیش کی شکایت کنند
United States
احمدي نژاد آخر سري در دام قدرت ، خرافات ، لجاجت و تصرف در بيت المال گرفتار شد !
fz
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد فقط یک اشتباه کرد.البته آن یک اشتباه آنقدر بزرگ بود که تمام 6 سال خدمتش را به لجن کشید( سرپیچی از دستور رهبر).وام 6500 میلیاردی اخیر که بدون وثیقه بوده مگر زمان خاتمی نبوده.وام 655 میلیون یورویی به یک وارد کننده مگر در دولت روحانی نیست.
تازه آقای رحیمی استاندار آیت اله مگر نبود؟خلاف کاری های آن مگر در زمان خاتمی که رئیس دیوان محاسبات نیست؟
چرا اینقدر شلوغ می کنید؟