پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

دنا نیامده وارد جرایم خودروسازان شد

يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۲
کد مطلب: 408768
عضو ناظر مجلس درشورای رقابت اظهار کرد: شورای رقابت فروش خودروی دنا بالاتر از قیمت مصوب ۴۲ میلیون تومانی را با جدیت بررسی و پیگیری می‌کند و با تخلفات موجود برخورد خواهد کرد.
به گزارش جهان، عیسی امامی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به برخی شنیده‌ها مبنی بر فروش خودروی دنا به قیمت ۵۰ میلیون تومان گفت:‌ شورا در آخرین جلسه خود گزارشاتی را از این موضوع مورد بررسی قرار داد و مستنداتی نیز به اعضای این شورا در این باره ارائه شد و در نهایت مطرح شد که هر گونه فروش بالاتر از نرخ مصوب غیر قانونی است و با آن برخورد می‌شود.

امامی افزود: ایجاد بازار حاشیه ای توسط خودروسازان نیز بررسی و مطرح شد که در صورت احراز این تخلف شورای رقابت با استفاده از ابزارهای نظارتی خود در مقابل این نوع حاشیه فروشی‌ها می ایستد چرا که برخورد قاطع با شورای رقابت در این موضوع می تواند اعتبار بالایی را برای شورا ایجاد کند و خودروسازان هنوز این شورا را به عنوان یک نهاد نظارتی جدی درک نکرده‌اند.

نماینده گرگان تصریح کرد: موضوع انحصار در واردات خودرو نیز که توسط وزارت صنعت در حال پیگیری است در شورا بررسی شد و شورا نظرات خود را در این باره به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام خواهد کرد و این شورا با هر گونه انحصار مخالف است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *