پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۲

«صالحی» هم به مذاکرات پیوست

شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۸
کد مطلب: 408737
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا امروز به مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ پیوستند.
به گزارش جهان، مهر به نقل از آسوشیتدپرس خبرداد، با هدف رفع برخی اختلافات فنی دو مقام ارشد ایرانی و آمریکایی امروز به مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ ملحق شدند.

مقامات آمریکایی اعلام کردند بعد از اینکه ایران با هدف هموار کردن راه برای رفع اختلافات علی اکبر صالحی را راهی مذاکرات هسته ای کرد آمریکا هم تصمیم گرفت ارنست مونیز وزیر انرژی خود را به این مذاکرات فرستاد زیرا که این امر می تواند به حل اختلافات فنی کمک کند.

این اولین بار است که این دو مقام در مذاکرات هسته ای شرکت می کنند و قرار است این دو نفر درباره تعداد سانتریفیوژهایی که ایران می تواند داشته باشد و همجنین درباه میزان ذخیره اورانیوم غنی شده، سرنوشت راکتور آب سنگین اراک و اینکه ایران چه تحقیقات و برنامه های توسعه ای درباره غنی سازی می تواند داشته باشد مذاکره کنند.

قرار است وزرای خارجه ایران و آمریکا هم فردا و پس فردا در مذاکرات ژنو حضور داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


انشالله موفق باشند
دبیراموزش وپرورش از اسلام اباد غرب
Iran, Islamic Republic of
اقای صالحی در وهله ی اول با فهم دقیق از سیاست خارجی این دولت نباید این منصب را قبول می کرد ودر وهله ی دوم نباید این مذاکره رودر رو با امریکا را می پذیرفت زیرا دولتمردان کنونی به خوبی می دانند که مردم چون در مسایل سیاست خارجی اعتماد بسیار بیشتری به دولت احمدی نزاد داشتند بنابراین حضور صالحی در مذاکرات می تواند باعث همراهی بیشترافکار عمومی مردم با سیاست خارجی انها در زمینه هسته ای شود اقای صالحی حواسش را جمع کند وخود را خرج سیاست خارجی واداده ی این دولت نکند که مطمئنا در اینده نه چندان دور در محضر ملت شهید داده سخت پشیمان خواهد شد